طرز تهیه شله زرد برای سه کیلو برنج مجلسی و خوشمزه با مقدار دقیق

دستور پخت شله زرد برای سه کیلو برنج

شله زرد برای سه کیلو برنج

 

شله زرد برای سه کیلو برنج؛ در این پست می توانید مقدار دقیق شله زرد نذری برای ۳ کیلوبرنج را مشاهده و برای تهیه نذری یا مناسبت های مذهبی دیگر استفاده کنید. بهتر است در تهیه شله زرد از برنج نیم دانه عطری استفاده کنید و برنج های دیگر برای تهیه شله زرد مناسب نیستند. شما می توانید با یک رسپی ساده و شکر و برنج یک نذری بسیار خوشمزه و محبوب تهیه کنید. شله زرد یکی از آش های بسیار مخصوص ما ایرانی ها می باشد که در ماه های رمضان و محرم و صفر بیشتر تهیه می شود و با دارچین و پودر پسته و گل محمدی تزیین می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شله زرد برای سه کیلو برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

>مواد لازم برای تهیه شله زرد برای سه کیلو برنج

  • برنح نیم دانه ۳ کیلوگرن
  • شکر ۶ پیمانه
  • آب ۲۴ پیمانه
  • گلاب ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • خلال بادام ۶ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • هل ۶ عدد
  • کره ۶۰ گرم

طرز تهیه شله زرد برای ۳ کیلو برنج مجلسی و خوشرنگ برای نذری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید برنج را خوب تمیز کنید و از شب قبل خیس کنید، دقت کنید هرچقدر برنج بیشتر خیس بخورد بهتر پخته می شود ولی اگر زمان کافی ندارید ۴ ساعت کافی می باشد. زعفران را بسابید و با کمی یخ دم کنید و بگذارید روی بخار کتری تا خوشرنگ شود. خلال بادام را داخل یک کاسه ریخته و به آن ۱/۲ پیمانه گلاب اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت برنج

هل ها را داخل یک شیرجوش کوچک ریخته و کمی آب روی آن بریزید و بگذارید تا عصاره هل خارج شود و بعد صاف کنید یا می توانید از عرق هل استفاده کنید. برنج را داخل قابلمه بریزید و آب ها را اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاید و مداوم کف روی برنج را بگیرید و با درب قابلمه بسته بگذارید ت برنج خوب پخته و شگفته شود.

مرحله سوم: افزودن شکر

شکر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد عرق هل تهیه شده را به همراه خلال بادام و زعفران دم کرده و گلاب اضافه کنید و هم بزنید و بعد زعفران را به مقدار دلخواه بریزید و هم بزنید تا زعفران خوشرنگ شود، هر چقدر زعفران بیشتری بریزید رنگ شله زرد بهتری خواهید داشت.

مرحله چهارم: تهیه شله زرد برای سه کیلو برنج

در انتها کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه شله زرد را با شعله خاموش روی گاز قرار دهید تا شله زرد دم بکشد و لعاب بی اندازد و بعد داخل ظرف ریخته با دارچین و خلال ها تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شله زرد برای سه کیلو برنج مجلسی

  1. افزودن کره مانع آب انداختن شله زرد می شود.
  2. باید بگذارید تا برنج خوب پخته شود و بعد شکر را اضافه کنید و زیرا بعد از افزودن شکر دیگر برنج پخته نمی شود.
  3. ملاک اندازه گیری لیوان دسته دار فرانسوی می باشد.
  4. اگر برنج بعد از تمام شدن آب ها پخته نشده بود کم کم آبجوش اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه

  • ناشناس ۱ سال پیش

    ایکاش طرز پاستا رو هم یاد بدید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      داخل منو سایت می توانید انواع پاستاها را مشاهده کنید.

      پاسخ