طرز تهیه شیک پاپایا (استوایی) خیلی خوشمزه و مقوی با بستنی و شیر

دستور تهیه شیک پاپایا

طرز تهیه شیک پاپایا

 

شیک پاپایا یکی از خوشمزه ترین شیک ها می باشد که به شیک استوایی نیز معروف است زیرا از میوه خوشمزه و استوایی پاپایا تهیه می شود و شما می توانید همانند یک باریستا حرفه ای در خانه یک میلک شیک خوشمزه تهیه کنید و یا برای پذیرایی سرو کنید. طعم این شیک فوق العاده می باشد زیرا ترکیب بسیار هیجان انگیز و خوشمزه ای دارد و شما می توانید به راحتی در خانه با این میوه مقوی تهیه کنید یا به منو کافی شاپی ها خود اضافه کنید و کسب در آمد کنید. شاید برای شما پیش بیاید که میوه پاپایا چیست ؟ یکی از میوه های بوی مناطق آمریکا و مکزیک می باشد و در کشور های هند آفریقا نیز پرورش داده می شود. کاشت این میوه در ایران برای اولین برا در یزد انجام شد و به عنوان میوه وارداتی نیز در کشور به فروش می رسد. اما این میوه خوشمزه خواص و فواید بسیار زیادی دارد. این میوه حاوی آنزیمی به نام پاپایین است که این آنزیم برای هضم غذا و گوشت بسیار مفید است. پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان مانند کاروتنوئید و لیکوین و فیبر است و شما می توانید برای پیشگیری از بیمارهای قلبی و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیک پاپایا خوشمزه با بستنی و پسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیک پاپایا

  • پاپایا ۱ عدد (۵۰۰ گرم)
  • مغ زپسته تازه ۴ ق غذا خوری
  • بستنی وانیلی لیوانی ۲ عدد
  • بستنی انبه لیوانی ۱ عدد
  • موز ۱ عدد
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • یخ به مقدار لازم

طرز تهیه شیک پاپایا خیلی خوشمزه و مقوی به روش کافی شاپی

مرحله اول: آماده سازی پاپایا

ابتدا باید پاپایا را از وسط به دو نیم کنید و هسته های داخل آن را دور بریزید و با چاقو پوست روی پاپایا را بگیرید و خرد کنید. اگر می خواهید شیک خنکی داشته باشید پاپایا را به همراه موز پوست کنده و خرد شده داخل فریزر قرار دهید تا یخ زده شود.

مرحله دوم: آماده سازی پسته

پسته های تازه را نیز از پوست جدا کنید و بعد مغز کنید و کنار قرار دهید. شیر را نیز می توانید در فریزر بگذارید تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه شیک پاپایا

در ادامه باید پاپابا را به همراه موز و شیر و پسته داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و مواد را میکس کنید تا پوره و یکدست شود و بعد در ادامه بستنی لیوانی انبه و وانیلی را اضافه کنید و مواد را مجدد بزنید تا میکس شود و در انتها وفتی مواد یکدست شد نوبت اضافه کردن یخ می باشد و دستگاه را مجدد روشن کنید تا یخ پوره شود. داخل لیوان ریخته و خنک بنوشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیک پاپایا کافی شاپی ساده و خوشمزه

  1. این نوشیدنی شیرین می باشد و نیاز به شکر ندارد.
  2. می توانید بجای پسته تازه از گردو نیز استفاده کنید.
  3. می توانید با کم و زیاد کردن مقدار شیر غلظت این شیک را تغییر دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه