طرز تهیه قرابیه اسفناج با پیمانه ساده و خوشمزه برای عید نوروز

طرز تهیه قرابیه اسفناج

 

یکی از شیرینی سنتی و بسیار خوشمزه و ساده است که علاوه بر طعم خوب آن به دلیل وجود اسفناج بسیار مزه خوبی دارد. شما می توانید این شیرینی ساده و خوشمزه را برای عید نوروز در کنار دیگر شیرینی های خود تهیه کنید. برای تزئین می توانید از پودر پسته نیز استفاده کنید. قرابیه از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که در تبریز و ترکیه بیشتر تهیه می شود اما نوع اسفناجی آن جدید و و فوق العاده ترند و ساده است. ترکیب اسفناج با شیرینی علاوه بر رنگ زیبا طعم و مزه خوبی به آن می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ پیمانه
نشاسته ذرت یا گندم۲ ق غذا خوری
روغن مایع۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
برگ اسفناج۱۵ عدد
آرد۳ پیمانه
آبلیمو تازه۲ ق غذا خوری
پودر قند۱/۳ پیمانه برای رویه قرابیه

طرز تهیه قرابیه اسفناج خوشمزه و ساده ویژه نوروز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا اسفناج ها را پاک کنید و خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. حالا باید اسفناج را پوره کنید. برای پوره کرده اسفناج با روغن مایع ریخته تا اسفناج پوره شود. همه مواد قرابیه را اندازه کنید و اگر پیمانه ندارید از یک لیوان فرانسوی برای اندازه گیری استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید. می توانید از همزن دستی یا برقی استفاده کنید باید تخم مرغ ها از لختگی خارج کنید. در ادامه آبلیموترش و نشاسته و پوره اسفناج و بیکینگ پودر را اضافه کنید و خوب مواد را باهم مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر قرابیه

در ادامه باید به صورت تدریچی آرد را اضافه کنید. نیازی نیست مواد را با دست ورز دهید با قاشق یا یک لیسک مواد را هم بزنید تا یک خمیر یکدستی بدست بیاید. حالا خمیر را داخل یک نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی با فر و بدون فر

بعد از گذشت استراحت شیرینی باید از مواد آن به اندازه یک گردو بردارید و داخل پودر قند بغلطانید و روی سینی فر قرار دهید. سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته شود. برای پخت بدون فر باید داخل تابه دو طرفه قرار دهید و درب تابه را بسته و برای ۲۵ دقیقه زمان دهید تا کمی زیر شیرینی تغییر رنگ دهد. صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از روی سینی جدا کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قرابیه اسفناج با فر و بدون فر برای عید نوروز

  1. برای فر های برقی باید دمای را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. شیرینی های را با فاصله از هم داخل سینی قرار دهید.
  3. صبر کنید تا شیرینی ها کاملا خنک شوند سپس از روی سینی جدا کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه