طرز تهیه بیسکویت پنیری خیلی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

دستور پخت بیسکویت پنیری

طرز تهیه بیسکویت پنیری

 

بیسکویت پنیری یکی از انواع بیسکویت ها می باشد که بسیار خوشمزه می باشد و می توانید به سادگی با چند قلم مواد تهیه کنید. برای تهیه این بیسکویت رسپی های مختلفی آمده است و در بعضی از رسپی از پنیر خامه ای یا پنیر چدار استفاده می شود. این بیسکویت در کمتر از ۲۰ دقیقه تهیه می شود. واژه بیسکویت ریشه لاتین دارد و در زمان روم ها این بیسکویت ها اختراع شدند، در اصل نانی بوده که دوباره پخته می شود تا تردتر شود. تاریخچه بیسکویت از شکر پیروی می کند و به نظر می رسد که اولین بیسکویت در قرن ۷ قبل از میلاد در ایران پخته می شود. شما می توانید بیسکویت پنیری را با فر و بدون فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیسکویت پنیری با فر و بدون فر تهیه کنید همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت پنیری

  • شکر ۱/۲ پیمانه سر خالی
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • پنیر خامه ای کم نمک ۲.۵ ق غذا خوری
  • کره ۸۵ گرم
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • شکلات چیپسی در صورت دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه بیسکویت پنیری با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره نرم شود. سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. همه مواد را با کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه کنید. فر را با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز یک تابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره نرم شده را داخل کاسه ریخته و به همراه شکر خوب با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و سفید شود و حتما در حین کار با لیسک دور کاسه را دورگیری کنید تا تمام کره هم بخورد. سپس زرده را به همراه وانیل اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه بیسکویت پنیری

در ادامه پنیر خامه ای را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید. آرد و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر یکدست بدست بیاید. می توانید برای تهیه این بیسکویت از غذاساز استفاده کنید. در انتها می توانید از شکلات چیپسی نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت بیسکویت پنیری با فر و بدون فر

از مواد با کمک اسکوپ یا قاشق بردارید و روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید. بیسکویت ها را باید با فاصله از هم قرار دهید زیرا بعد از پخت پهن می شود. سینی را در فر قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ بگذارید پخته شود. دقت کنید باید کانوکشن روشن باشد و اگر کانوکشن ندارید می توانید ۲ دقیقه روی بیسکویت را گریل کنید. برای پخت بدون فر نیز داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و بیسکویت ها را داخل تابه قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بیسکویت ها پخته شوند. سپس صبر کنید تا خنک شود و از روی کاغذ جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بیسکویت پنیری

  1. می توانید بجای کره از مارگارین نیز استفاده کنید.
  2. بیش از اندازه مواد را ورز ندهید وگرنه به روغن افتاده و بعد از پختن خشک می شود.
  3. از پنیر خامه ای کم نمک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بیسکویت پنیری خیلی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes