طرز تهیه حلوا شکری خانگی پشمکی و مجلسی با شیر خشک و ارده

طرز تهیه حلوا شکری

 

حلوا ارده شکری یکی از میان وعده ها و یا بهترین صبحانه و عصرانه ها می باشد که از مقوی ترین ها می باشد و تاریخچه آن به زمان صفویه بر می گردد در آن زمان شاه عباس به دنبال جیره غذایی کم حجم و مقوی بود که نیازی دیگر به گرم کردن نداشته باشد و به دستور وی شیخ بهایی از شیرینی پزان آن زمان استفاده کرده در گذشته از شیره کشمش برای تهیه حلوا ارده استفاده می شده و به همین دلیل به این اسم مشهور شده ولی امروزه چون از شیره کشمش استفاده نمی شود و شکر جایگزین آن شده است به آن حلوا شکری می گویند. این حلوا شکری برای افطار و ماه رمضان نیز بسیار گزینه مناسبی است و از خواصی خوبی نیز برخوردار است و برای سرد مزاج ها بسیار مناسب است زیرا طبع گرمی دارد و برای رژیم غذایی لاغری بسیار مناسب است همچنین برای افرادی که دارای کم خونی و کمبود آهن هستند نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی حلوا شکری خانگی پشمکی و مجلسی با شیر خشک و ارده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پودر قند۱ پیمانه
شیر خشک۱ پیمانه
ارده۱ پیمانه
خلال پستهبه مقدار لازم
هل۱ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا شکری خانگی با شیر خشک و ارده

مرحله اول: مخلوط کردن شیر خشک و پودر قند

ابتدا شیرخشک و پودر قند را دو بار الک کنید و داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید شیر خشک قنادی را باید از عطاری ها و یا لوازم قنادی ها تهیه کنید و نباید از شیرخشک کودک استفاده کنید پس دقت کنید شیرخشک قنادی و در ادامه هل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: افزودن ارده

شما می توانید ارده را نیز در منزل به صورت خانگی تهیه کنید تا سالم تر باشد حالا باید ارده را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که خمیر سفتی بدست بیاد می توانید از غذاساز برای مخلوط کردن استفاده کنید.

مرحله سوم: افزودن خلال پسته

در این مرحله به دلخواه می توانید خلال پسته را کمی در خمیر ریخته و هم بزنید خمیر را با دست کمی هم بزنید تا یکدست شود حالا کف یک ظرف مستطیل شکل را کمی چرب کنید و داخل آن نایلون انداخته تا کاملا ظرف را بگیرد.

مرحله چهارم: تهیه حلوا شکری

حالا کف ظرف را کمی خلال پسته ریخته و مقداری از مواد حلوا شکری را داخل ظرف بریزید و پشت قاشق یا پشت دست مواد را صاف کنید تا پسته ها جابجا نشوند و بعد مابقی مواد را ریخته و خوب فشرده کنید و در ظرف را گذاشته و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید سپس از ظرف خارج و برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا شکری پشمکی

  1. میزان ارده تقریبی می باشد و حتما کم کم بریزید تا خمیر سفتی بدست بیاد.
  2. افزودن خلال پسته دلخواه و قابل حذف است.
  3. اگر دوست دارید حلوا ارده نرمی داشته باشید مقدار ارده را بیشتر بریزید.
  4. اگر دوست دارید حلوا شکری شکلاتی داشته باشید مقداری شکلات ذوب کنید و به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه