طرز تهیه نمک پاره یا کراکر هندی خوشمزه و آسان

طرز تهیه نمک پاره

 

یک میان وعده ترد و شیرین است که در شبه قاره هند تهیه می شود و بسیار مورد علاقه کودکان هندی می باشد. نمک پاره در پنجاب و اوتار پرادش به نام ماتری شناخته می شود و عده ای نیز به نام کراکر هندی نیز این میان وعده جذاب را می شناسند. این میان وعده خوشمزه از آرد و آب و گاها با سبزی های خشک معطر تهیه می شود و می تواند جایگزین خیلی از میان وعده های ناسالم کودکان باشد و مهم تر از همه به راحتی تهیه می شود. می توان شکل ظاهری و طعم آن را با سمبوسه مقایسه کرد و همان طور که از نامش پیداست نمک جزء یکی از اجزای اصلی آن است. امروز در پارسی دی طرز تهیه نمک پاره را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۲ پیمانه
نمک۱ ق چای خوری
روغن۵ ق غذا خوری
آب۱/۲ پیمانه

طرز تهیه نمک پاره

مرحله اول : تهیه خمیر

ابتدا داخل یک کاسه آرد و نمک را با هم مخلوط کتید سپس به آن روغن مایه را افزوده و به تدریج شروع به افزودن آرد کنید اصلا نباید آب را یکباره اضافه کنید زیرا جنس آردها متفاوت است و ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آب بخواهد وقتی مانند خمیر وسط کاسه جمع شد باید خمیر را ورز دهید.

مرحله دوم: استراحت و ورز دادن خمیر نمک پاره

خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود و یا می توانید با کمک استند میکسر آن را ورز داد تا نرم شود خمیر نمک پاره را داخل یک کاسه گذاشته و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بمدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: کاتر زدن خمیر

خمیر را روی سطح کار بیاورید و ۲ ق غذا خوری آرد روی سطح بپاشید تا خمیر موقع وردنه کشیدن به سطح نچسبد سپس با ورردنه شروع به باز کردن خمیر کنید هر چقدر خمیر نازک تر باز شود بهتر پف می کند. دور تا دور خمیر را به اندازه ۱ سانت برش بزنید تا هوای اضافی خمیر خارج شود سپس روی خمیر برش افقی زده و سپس عمودی بزنید و یا می توانید با کاتر شکل دار بزنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن نمک پاره

داخل یک تابه گود مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس خمیر ها برش خرده را به ترتیب داخل تابه ریخته و صبر کنید تا پف کند و رنگ آن کمی طلایی شود سپس از تابه خارج کنید و روی دستمال روغن گیر یا یک آبکش فلزی ریخته تا روغن اضافی خارج شود سپس به همراه سس تند میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تهیه کراکر هندی

  1. می توانید برای مزه دار کردن نمک پاره از فلفل سیاه و یا قرمز استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه مقداری سبزی خشک یا سیر نیز به مواد نمک پاره اضافه کنید.
  3. روغن باید در حدی باشد که کراکر هندی داخل آن شناور باشند.
  4. بیش از اندازه خمیر را داخل تابه نریزید وگرنه روی هم قرار می گیرند و پف نمی کنند.
  5. ضخامت خمیر موقع باز کردن باید نیم سانت باشد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه