خواص کندر برای معده

خاصیت های درمانی کندر برای معده، لاغری و سلامت پوست

خواص کندر

کندر چه خواصی دارد؟

کندر درخت بومی هندوستان، عربستان و آفریقا می باشد.

از پوست این درخت صمغ تراوش می کند. صمغ تراوش شده دارای بوی شگفت انگیز می باشد و از قدیم برای دود کردن و خوشبو کردن مکان های مخنلف مورد استفاده قرار می گرفته است. صمغ این درخت گیاهی می باشد و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن صمغ کندر برای تولید محصولات آرایشی بهداشتی مانند تولید انواع صابون ها و خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کندر برای جوان سازی پوست صورت

کندر به دلیل آنتی اکسیدان های زیادی که دارد باعث می شود تا خاصیت کشسانی پوست حفظ شود، این امر به رفع چین و چروک پوست کمک می کند و باعث جوانسازی پوست می شود.

درمان زخم های پوستی

اگر می خواهید زخم های پوستی را درمان کنید بهتر است از کندر کمک بگیرید، استفاده موضعی از کندر باعث افزایش گردش خون در بدن شده و باعث درمان سریعتر زخم ها می شود.

درمان ریزش مو با کندر

استفاده موضعی از کندر برای درمان ریزش مو موثر است چرا که به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

تقویت حافظه

در طب سنتی از گیاه کندر برای تقویت حافظه استفاده می شود، اگر می خواهید از فراموشی در امان باشید بهتر است از گیاه کندر استفاده کنید چون باعث بهبود گردش خون در مغز شده و از زوال عقل جلوگیری می کند.

خواص لاغری و کاهش وزن کندر

تحقیقات نشان می دهد که مصرف کندر باعث بهتر شدن تعادل هورمونی شده و باعث تنظیم بهتر هورمون تیروئید می شود، متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش لاغری کمک می کند. کندر قابلیت سم زدایی دارد و به روده ها کمک کرده تا سم را از بدن خارج کند و همچنین چربی سوزی را افزایش می دهد.

درمان زود انزالی در مردان

برای درمان زود انزالی در مردان می توان از کندر استفاده نمود چرا که باعث افزایش میل جنسی در آنها می شود.

قاعدگی بی نظم

اگر می خواهید هورمون های بدن خود را تنظیم کنید بهتر است از کندر استفاده کنید؛ کندر برای قاعدگی های بی نظم بسیار موثر است چرا که باعث درمان و تنظیم قاعدگی می شود. تحقیقات نشان می دهد که کندر دارای خاصیت ضد درد می باشد و برای درمان دردهای پریود مفید بوده و قاعدگی را کاهش می دهد.

خواص کندر برای معده و دستگاه گوارش

کندر دارای خاصیت ضد التهابی بوده و همچنین خواص ضد نفخ دارد، شما می توانید برای درمان زخم معده از کندر استفاده کنید، باعث بهبود سلامتی شده و کاهش التهاب های روده ای را به دنبال دارد؛ کندر باعث جلوگیری از یبوست شده و اسهال را درمان می کند.

کندر و فشار خون

همانطور که گفته شد کندر دارای خواص ضدالتهابی می باشد که باعث بهبود گردش خون می شود و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

کندر و ام اس

تحقیقات نشان می دهد که کندر می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی را کاهش می دهد.

روماتیسم و آرتروز

کندر به دلیل داشتن مقادیر زیادی از کوکورمین خواص ضداتهابی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به درمان روماتیسم کمک می کند. اگر می خواهید دردهای ناشی از آرتروز را کاهش دهید کندر مصرف کنید.

خاصیت های ضدسرطانی کندر

اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر باعث پیشگیری از تولید آنزیم های خاصی که بر روی دی ان ای اثر منفی دارند خطر بیماری سرطان را کاهش می دهد. این گیاه به درمان سرطان پیشرفته پستان کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری لوسمی بدخیم را کم می کند. همچنین گیاه کندر برای کاهش سرطان ناشی از پانکراس موثر است. کندر باعث می شود تا عوارض ناشی از شیمی درمانی کم شود.

سردرد و میگرن

سردرد و میگرن به عنوان یک بیماری التهابی شناخته می شود که باعث تورم مویرگ ها شده و باعث درد می شود. در طب سنتی از کندر برای درمان سردرد و میگرن های شدید استفاده می شود.

استرس و افسردگی

کندر به دلیل داشتن ترکیبات آروماتیک و تری ترپن ها باعث کاهش هورمون استرس در بدن شده و اضطراب را از انسان دور نگه می دارد.

خاصیت کندر در بدنسازی

کندر به عنوان یک گیاه انرژی زا برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار عالی می باشد. شما می توانید به کمک کندر گرفتگی عضلات بدن خود را کاهش دهید و به تقویت ماهیچه ها بپردازید.

عوارض و مضرات کندر

مصرف زیاد گیاه کندر باعث حالت تهوع، رفلاکس معده، اسهال و بثورات پوستی می شود.

کندر ممکن است با داروهای مختلف نظیر ایبوپروفن، آسپیرین و سایر داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی تداخل داشته باشد.