طرز تهیه کوکی هلویی خوشمزه و ساده و شیک برای مهمانی ها

دستور پخت کوکی هلویی

طرز تهیه کوکی هلویی

 

کوکی هلویی یکی از انواع کوکی های بسیار ساده می باشد که قرار است خمیر شیرینی به شکل هلو تهیه کنید و برای یک مهمانی و پذیرایی شیک استفاده کنید. در تهیه این شیرینی از هلو استفاده نشده بلکه فقط خمیر به این شکل در آمده است و برای اینکه این کوکی شبیه به شکل هلو شود باید تمام جزئیات را رعایت کنید حتی با چند عدد برگ نعنا آن را تزئین کنید. اما این شیرینی جذاب گزینه مناسبی برای پذیرایی عید است و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی هلویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی هلویی

  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ولرم ۱/۳ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • رنده پوست پرتقال ۱/۲ ق غذا خوری
  • آرد ۲.۵ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • رنگ زرد و قرمز خوراکی
  • کرمفیل به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی هلویی ویژه نوروز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را اندازه کنید و برای نیم ساعت در دمیا محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد سه بار الک کرده تا آرد سبک شود. شیر را داخل شیرجوش ریخته و کمی گرم کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه شیر را که ولرم کردید به مواد اضافه کنید. دقت کنید شیر باید در حدی باشد که زمانی که انگشت را داخل آن بزنید گرما را احساس کند ولی نسوزد.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه روغن مایع و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد باید به تدریج آرد را اضافه کنید. تا جایی آرد را اضافه کنید که یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاید. حالا خمیر را داخل یک نایلون یا کاسه قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا خشک نشود و بعد به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه کوکی هلویی

در ادامه از خمیر گلوله های یک اندازه بردارید و کمی خمیر را در دست پهن کنید و بعد در سینی فر قرار دهید. فر را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید تا کوکی ها پخته شوند. بعد از پخت صبر کنید تا خنک شود و بعد کمی زیر کوکی را خالی کنید و با کرمفیل پر کنید و یک کوکی دیگر به آن بچسبانید و در ادامه کمی رنگ قرمز و زرد را داخل دو عدد کاسه رقیق کنید و کوکی ها را داخل رنگ قرمز و بعد زرد بزنید و بعد داخل شکر بغلطانید و داخل دیس قرار دهید و با برگ نعناع تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی هلویی

  1. می توانید بجای کرمفیل از خامه قنادی زده شده استفاده کنید.
  2. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. می توانید برای خوشمزه تر شدن این کوکی از اسانس هلو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه