طرز تهیه پشمک شکلاتی قالبی خانگی ساده و شیک به روش بازاری

طرز تهیه پشمک شکلاتی

 

شکلات پشمکی از نام های این شکلات خوشمزه می باشد که با پشمک تهیه می شود و می تواند برای پذیرایی یا مهمانی و بخصوص شب یلدا و ولنتاین و تولدها بسیار کاربردی باشد شما می توانید به راحتی با کمترین هزینه این شکلات هایی که با پشمک پر شده را در خانه تهیه کنید کافی است سه قلم جنس در خانه داشته باشید یک قالب سیلیکونی، پشمک مورد علاقه خود و در نهایت شکلات. شما می توانید از شکلات های رنگی و یا قهوه ای استفاده کنید و به دلخواه آن را تزئین کنید یا می توانید با فوندانت و با کمک قالب حروف انگلیسی روی شکلات ها اسم بزنید و یا داخل باکس های کادویی قرار دهید و به فرد مورد علاقه خود هدیه دهید و یا می توانید برای شب یلدا برای مهمانی ها تهیه کنید و مهمان های خود را شگفت زده کنید اگر به پشمک علاقمند هستید به شدت عاشق این نوع شکلات خواهید شد دقت کنید چون خود پشمک ها شیرین هستند بهتر است از شکلات های خیلی شیرین استفاده نکنید تا دل را نزند. پشمک یکی از شیرینی های مورد علاقه ایرانی ها می باشد که از قرن نهم به آن اشاره شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پشمک شکلاتی قالبی به روش بازاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکلات رنگی یا قهوه ای۱ بسته
پشمک۱ بسته
قالب سیلیکونیدر طرح دلخواه
ترافلبه مقدار دلخواه

طرز تهیه پشمک شکلاتی قالبی

مرحله اول: ذوب کردن شکلات

ابتدا شکلات مورد نظر را با چاقو خرد کنید سپس داخل یک کاسه بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید سپس هم بزنید تا شکلات ذوب و روان شود دقت کنید اصلا نباید ذره ای آب داخل شکلات شود و ظرف مورد نظر باید کاملا خشک باشد شما می توانید برای بن ماری کردن شکلات آن را به مدت ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: ریختن شکلات در قالب

در ادامه قالب سیلیکونی مورد نظر را کمی با قلمو یا پنبه چرب کنید تا راحت جدا شود سپس با قاشق از شکلات ذوب شده داخل قالب بریزید و دیواره های آن را خوب کاور کنید و برای چند دقیقه قالب را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه شکلات پشمکی قالبی

حالا پشمک مورد نظر را در دست فشرده کنید و داخل قالب شکلاتی بریزید و روی آن را مجدد شکلات ذوب شده بریزید به طوری که پشمک دیده نشود سپس با یک چاقو یا کارد یا پالت سطح قالب را خوب بکشید بعد قالب را برای ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید و بعد به آرامی آن را از قالب جدا کنید و روی تخته یا بشقاب سرو قرار دهید و کمی شکلات ذوب شده را داخل قیف بدون ماسوره ریخته و روی آن خط هایی بکشید و با ترافل یا کمی رنگ طلایی رقیق شده تزئین کنید شکلات را به یخچال منتقل کنید تا خوب خودش را بگیرد نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه پشمک شکلاتی به روش بازاری

  1. اگر شکلات ها بعد از ۱۰ دقیقه سفت نشده بودند زمان بیشتری دهید تا خودشان را کامل بگیرند.
  2. از شکلات های مزه دار شده با میوه ها می توانید استفاده کنید.
  3. اگر قالب سیلیکونی نداشتید از قالب جا تخم مرغی یا قالب یخ استفاده کنید.
  4. می توانید به دلخواه وسط پشمک مغز دلخواه نیز قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه