طرز تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری خوشمزه و مجلسی و سنتی

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

 

یکی از انواع حلواهای سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه و اصالت آن برای شهر بوشهر است و طعم و مزه خاصی دارد. حلوا انگشت پیچ در بوشهر محدود برای مراسمات عزا یا مذهبی نمی باشد بلکه یک میان وعده جذاب و یا عصرانه و صبحانه نیز می تواند باشد البته گفته می شود این حلوا به قدری خوشمزه است که حتی در عروسی ها نیز تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد اما سرو این حلوا باید در یک کاسه و یا ظرف های تک نفره باشد زیرا مانند دیگر حلواها سفت و حالت پذیر نیست عطر و طعم گلاب و کمی هل در این حلوا فوق العاده می باشد. امروز در پارسی دی حلوا انگشت پیچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید قنادی۳/۴ پیمانه
آرد گندم۱/۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آب جوش۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری 

مرحله اول: تهیه آب و شکر

ابتدا باید آب و شکر را تهیه کنید برای این کار شکر را داخل یک کاسه ریخته و به آن آب جوش را اضافه کنید تا راحت تر شکر حل شود سپس هم بزنید تا کمی دانه های شکر ذوب شود سپس گلاب را اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد و روغن

داخل یک قابلمه آرد ها را الک کنید و بریزید سپس به مقداری روغن اضافه کنید تا مخلوط مانند ارده شود چون جنس آردها متفاوت است پس به حدی بریزید که آرد شل باشد نه خیلی چسبیده سپس روی حرارت قرار دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن حلوا

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و آرد و روغن را باید تفت دهید تا کم کم تغییر رنگ دهید دقت کنید باید حتما در یک جهت حلوا را هم بزنید این مرحله کاملا به سلیقه شما بستگی دارد هر چقدر بیشتر تفت دهید رنگ حلوا تیره تری خواهید داشت و اگر دوست دارید طلایی شود کمتر تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا پیچ انگشت

حالا کمی از گاز فاصله بگیرید و به آرامی مخلوط آب و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم شکر نیز داخل حلوا حل شود دقت کنید برای اینکه حلوای شما خشک نشود از زمان افزودن شکر باید ۵ دقیقه روی حرارت بماند سپس از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بریزید و به دلخواه تزئین کنید این هم از حلوا انگشت پیچ. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا انگشت پیچ

  1. در گذشته فقط از آرد گندم استفاده می شده ولی امروزه به دلیل افت کیفیت آرد گندم از مخلوط هر دو آردها تهیه می شود.
  2. به دلخواه می توانید به آب و شکر هل و زعفران اضافه کنید.
  3. هر چقدر حلوا انگشت پیچ خنک تر شود بیشتر کشدار می شود.
  4. حرارت زیاد باعث می شود آب حلوا تبخیر و حلوا خشک شود.
  5. زیاد پختن حلوا بعد از افزودن شکر نیز باعث خشک شدن حلوا می شود.
  6. کل روغن حلوا را نگیرید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری خوشمزه و مجلسی و سنتی
3.7 (73.33%) 3 votes