طرز تهیه مافین موز و گردو و شکلات ساده و خوشمزه و عالی در فر

طرز تهیه مافین موز

 

یکی از مافین های بسیار خوشمزه می باشد که با موز تهیه می شود. مافین ها به دو دسته انگلیسی و آمریکایی تقسیم می شوند در نوع آمریکایی بینکینگ پودر استفاده می شود و در نوع انگلیسی کم شیرین و خمیر برای تهیه آن استفاده می شود. هر دو طعم و مزه بسیار خوبی برای یک صبحانه عالی و حتی یک مهمانی و پذیرایی بسیار مهم دارند اگر شما طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین نیز برای تهیه این مافین استفاده کنید. استفاده از شکر قهوه ای باعث قهوه ای شدن رنگ مافین موز می شود. امروز در پارسی دی مافین موز و گردو و شکلات خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

‎کره۱۰۰ گرم
‎آرد۱۹۰ گرم (۱.۵ پیمانه)
شکر سفید۱۵۰ گرم (۳/۴ پیمانه)
پوره موز۳ عدد متوسط یا بزرگ
تخم مرغ۲ عدد
نمک۱/۲ ق چای خوری
جوش شیرین۱ ق چ سرخالی
گردو خرد شده۹۰ گرم (۱ پیمانه)
شکلات چیپسی۶۰ گرم (۱/۲ پیمانه)

طرز تهیه مافین موز و گردو و شکلات

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. آرد و نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا خوب عمل هوا دهی انجام شود. فر را روشن کنید تا گرم شود. داخل قالب های مافین کسپول کاغذی قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن کره

ابتدا کره را با شکر با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کره حجیم و کرم رنگ شود در حین هم زدن با لیسک تمام کره چسبیده به دور کاسه را بگیرید تا هم بخورد این کار باعث می شود بوی کره از بین برود.

مرحله سوم: افزودن موز

در ادامه موز ها را با چنگال خوب له کنید و به همراه تخم مرغ و وانیل به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود در ادامه مخلوط آرد الک شده را به طی چند مرحله روی مواد الک کنید و با لیسک هم بزنید در انتها گردو شکلات چیپسی را نیز بریزید و در حد مخلوط شدن با لیسک هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت مافین موز و گردو

در ادامه مواد کیک رو داخل قالب های مافین بریزید و سطح آن را صاف کنید سپس داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزد این کیک به دلیل رطوبت بالا زمان پخت طولانی تری خواهد داشت با توجه به فرها مختلف بهتر است بعد از ۴۰ دقیقه با خلال دندان تست کنید سپس بعد از خنک شدن از قالب خارج و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مافین موز و گردو و شکلات چیپسی

  1. اگر در حین پخت کیک در کل تیره شد نگران نباشید این طبیعی می باشد زیرا طبیعت این مافین اینطوری می باشد ولی حواستان باشد نسوزد.
  2. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. از شکلات چیپسی نسوز استفاده کنید تا در حین پخت ذوب نشود.
  4. افزودن گردو به دلخواه است و قابل حذف است.
  5. به دلخواه می توانید چند قاشق از آرد کم و بجای آن پودر کاکائو اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مافین موز و گردو و شکلات ساده و خوشمزه و عالی در فر
5 (100%) 1 votes