طرز تهیه پیتزا قارچ و پنیر گیاهی بدون گوشت خوشمزه و ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا قارچ

 

یکی از انواع پیتزاها می باشد که همان طور که از نامش پیداست قارچ مواد اصلی تشکیل دهنده آن می باشد. پیتزا ها غذاهای ایتالیایی به حساب می آیند که در بین همه مردم دنیا محبوب هستند و یکی از وعدها غذاهایی خوشمزه به حساب می آیند. اما پیتزا قارچ یک پیتزای بسیار ساده برای کسانی است که گیاه خوار هستند و گوشت و کالباس نمی خورند آنها تلاش می کنند کمترین آسیب را به محیط زیست بزنند شما می توانید از پنیر پیتزا گیاهی در تهیه این پیتزا استفاده کنید. بافت و طعم این پیتزا فوق العاده می باشد و مزه بسیار خوبی دارد. امروز در پارسی دی پیتزا قارچ و پنیر گیاهی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

آب۱ پیمانه
خمیرمایه۱ ق مربا خوری
شکر۱ ق مربا خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
نمک۱/۲ ق چای خوری
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی 

قارچ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
سس کچاپ۲ ق غذا خوری
رب۲ ق غذا خوری
گوجه خشک۵ عدد
پنیر پیتزا گیاهیبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودرسیر، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا قارچ بدون گوشت و گیاهی

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید برای این کار ۱ پیمانه آب ولرم شکر را ریخته و هم بزنید سپس خمیرمایه فوری را بریزید و هم زده و برای ۱۰ دقیقه روی ظرف را بپوشانید تا خمیرمایه کف کند و عمل بیاد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و به آن روغن اضافه کنید و هم بزنید سپس خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید و حالا باید خمیر را شروع به ورز دادن کنید اگر مواد خیلی شل بود آرد و اگر خیلی سفت کمی آب ولرم بریزید تا خوب نرم و لطیف شود سپس خمیر را برای ۱۵ دقیقه ورز دهید و مانند توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و روی آن را بپوشانید و برای ۱.۵ استراخت دهید تا حجیم و پف کند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی پیتزا

در این فاصله قارچ ها را بشورید و خشک کنید و اسلایس کنید سپس داخل تابه با مقداری روغن خوب با حرارت بالا تفت دهید تا آبش کم کم کشیده شود سپس به آن فلفل دلمه خرد شده اضافه کنید و تفت دهید و در ادامه رب گوجه فرنگی و ادویه ها افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه پیتزا قارچ بدون گوشت

بعد از ۱.۵ ساعت خمیر حجیم شده است پف آن را با مشت بگیرید و خمیر را داخل قالب مورد نظر با وردنه پهن کنید سپس روی خمیر را با سس کچاب یا سس پیتزا بزنید و روی آن مواد قارچی را بریزید و در انتها گوجه خشک و پنیر پیتزا گیاهی را بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته و طلایی شود.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیتزا قارچ بدون گوشت

  1. به دلخواه می توانید از پیاز و روغن زیتون نیز استفاده کنید.
  2. مقدار آرد گفته نشده است زیرا بسته به نوع جنس آن کم و زیاد می شود پس دقت کنید در نهایت باید خمیری باشد که بدست نچسبد ولی شل و یا خیلی سفت نباشد.
  3. خمیرمایه تازه باشد و اگر از فوری استفاده می کنید نیازی به عمل آوردن ندارد و مستقیم با مواد مخلوط کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه