طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

 

یکی از روش های تهیه هویج پلو خوشمزه با گوشت چرخ کرده می باشد که بسیار زودتر آماده می شود و خوشمزه و مجلسی می باشد شما می توانید هویج پلو را با مرغ یا گوشت قلقلی یا حتی تکه ای نیز تهیه کنید. هویچ پلو یکی از پلوهای سنتی ایرانی می باشد می باشد که طرفدار زیادی دارد و اصلا مزه شیرینی ندارد و برای همه وعده ها و مجالس ها مناسب است. بهتر است در تهیه هویج پلو هویج ها را به صورت خلالی خرد کنید تا رنده کنید زیرا ظاهر بهتری خواهد داشت و از کمی برنج دودی در تهیه این پلو استفاده کنید. امروز در پارسی دی هویج پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
هویج۳ عدد
زرشک۳ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی

مرحله اول: آماده سازی هویج

برنج را به همراه مقداری آب و نمک خیس کنید و کنار بگذارید. ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید و داخل تابه کمی کره و روغن ریخته تا داغ شود سپس هویج و به همراه زعفران دم کرده بریزید و کمی هویج ها را سرخ کنید سپس شکر اضافه کنید و کمی آب روی هویج بریزید و بگذارید تا هویج کمی پخته و شکر ذوب شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز یا نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر پوست گرفته اضافه کنید و تفت داده تا بوی سیر بلند شود و در ادامه گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد هویج پلو با گوشت

در ادامه تمام ادویه ها به همراه نمک اضافه کنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس هویج و زرشک را اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید تا زرشک ها پف کنند و در انتها کمی زعفران روی مواد بریزید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد و مدام کف روی برنج را بگیرید سپس برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و مقداری از برنج را ریخته و مواد هویج و گوشت را روی برنج بریزید و هم بزنید سپس مابقی برنج را بریزید و هویچ پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذازید تا پخته شود در انتها روی برنج کمی کره یا روغن بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

  1. می توانید به دلخواه کمی رب انار بزنید.
  2. افزودن شکر اختیاری است.
  3. می توانید به دلخواه سیر را حذف و از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  4. به دلخواه در بین لایه برنج از کمی ادویه پلویی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه