طرز تهیه لابستر خوشمزه گریل شده و مرینیت شده مرحله به مرحله

طرز تهیه لابستر گریل شده

 

شاه میگو یکی از غذاهای دریایی می باشد که در سراسر دنیا و رستوران های گران قیمت مشهور است. لابستر از خانواده سخت پوستان می باشد این جانور به عنوان غذا در سده ۱۹ در آمریکا شمالی رواج پیدا کرده است و این غذا ارزش غذایی بالایی دارد و از لحاظ اقتصادی یکی از سود آورترین کالاهای بندرها محسوب می شود. وزن لابستر به ۲۰ کیلوگرم هم می رسد اما باید توجه کنید شاید به این جانور شاه میگو گفته شود ولی با خانواده میگوها متفاوت است و خودش یک جانور آبزی مستقل است. روش های مختلفی برای پخت لابستر وجود دارد بعضی آن را زنده درون آبجوش می کنند و یا عده ای آن را طعم دار سپس گریل می کنند. لابستر طعم و مزه ی بسیار خوبی دارد کمی شیرین و کم چرب است و تردتر از میگو می باشد. شما می توانید کنار لابستر سبزیجات مختلفی گریل یا سوخاری کنید و یک خوراک لابستر جذاب تهیه کنید و از خواص خوب آن بهرمند شوید خواصی همچون روی، فسفر، مس، ویتامین B12، ویتامین E و کاهش بیماری قلبی و دیابت است. امروز در پارسی دی طرز تهیه لابستر گریل و مرینیت شده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

فیله لابستر۲ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
سیر۵ حبه
پیاز خرد شده۳ ق غذا خوری
روغن زیتون۳/۴ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
لیموترش و جعفری برای تزئینبه مقدار لازم
نمک و ادویه دریایی، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه لابستر گریل و مرینیت شده

مرحله اول: آماده سازی لابستر

سر و پاهای لابستر را جدا می کنیم به کمک چاقو یا قیچی آشپزخانه پوسته ای که روی دم لابستر است را از وسط باز کرده و گوشت را بیرون کشیده و روی پوسته قرار می دهیم و با چاقو روی گوشت یک برش ایجاد می کنیم و‌ مثل میگو روده شنی را جدا می کنیم.

مرحله دوم: مرینت کردن لابستر

سیرها را پوست بگیرید و خرد کنید و کره را نیز از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود پیاز را نیز به صورت ساطوری ریز خرد کنید داخل یک کاسه لابستر را ریخته و روغن زیتون و کره و سیر و پیاز و ادویه و نمک و زعفران را اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس برای ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: گریل کردن لابستر

تابه گریل را روی حرارت قرار دهید و با کمی روغن چرب کنید سپس لابستر به طوری که اول دم آن رو به بالا باشد داخل تابه قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه ابتدای درپوش روی آن قرار دهید تا خوب پخته شود سپس در پوش را بردارید و لابستر را زیر و رو کنید و حدود ۳۰ دقیقه بگذارید با دمای کم خوب مغز پخت شود سپس در حین سرخ شدن از مخلوط مرینت کره و سیرها با قلمو روی لابستر بمالید.

مرحله آخر

در انتها قارچ ها را نیز بشورید و اسلایس کنید و به همراه کمی آبلیمو و نمک داخل تابه با حرارت بالا تفت دهید و سپس در کنار لابستر سرخ شده و به همراه برش لیمو کمی جعفری تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لابستر گریل شده

  1. شما می توانید لابستر را روی زغال یا داخل فر نیز تهیه کنید.
  2. حتما گوشت را به کره و سیر آغشته کنید تا رطوبت گوشت حفظ شود.
  3. به دلخواه از سبزیجات مختلف می توانید در کنار این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لابستر خوشمزه گریل شده و مرینیت شده مرحله به مرحله
4.5 (90%) 2 votes

  • محمد علی ۲ سال پیش

    خوردن لابستر حرامه. خرچنگ ها حرام هستند

    پاسخ
    • بهنام ۲ سال پیش

      لابستر میگو است

      پاسخ
      • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

        بله در واقع یک نوع شاه میگو است

        پاسخ