طرز تهیه شیرینی وینی انگشتی ترد و خوشمزه در فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی وینی

 

یکی از شیرینی بسیار خوشمزه و سبک می باشد که می توانید در لیست شیرینی های نوروزی خود قرار دهید. این شیرینی در اصل برای کشور اسکاندیناوی می باشد و بیشتر به عنوان یک بیسکویت نرم در وعده های عصرانه همراه با چای و قهوه میل می شود. این شیرینی نام های دیگر مانند آلموند فینگر یا انگشت بادامی یا انگشتی نیز شناخته می شود. شیرینی وینی را می توانید در طعم و مزه های مختلف با زعفران یا نسکافه نیز تهیه کنید و به دلخواه ماسوره بزنید و با ژله بریلو تزئین کنید. اگر دوست دارید نتیجه کار خوب شود حتما تمام مواد را اندازه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی وینی ترد را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ۴۰ گرم (۱ عدد تخم مرغ بزرگ)
آرد سفید۳۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
کره۲۵۰ گرم
نمک۲ پنس
وانیل۱/۸ ق چای خوری
زعفران۱ ق سوپخوری

طرز تهیه شیرینی وینی کره ای

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا قبل از شروع کار تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما و کره نرم شود. فر را روشن کرده تا گرم شود. سپس کره نرم شده را به همراه وانیل و پودر قند داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۳ الی ۴ دقیقه خوب هم بزنید تا پودر قند به خورد کره برود. حتما در حین هم زدن با کمک لیسک دورگیری کنید تا تمام کره هم بخورد و کرم رنگ و کمی حجیم شود.

مرحله دوم: افزودن سفیده

سفیده را بهتر است با توجه به اندازه های مختلف تخم مرغ با ترازو اندازه گیری کنیم را به به همراه نمک به مواد اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا جذب مواد شود سپس زعفران را افزوده و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

آرد را از قبل سه بار الک کرده و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی بزنید تا کمی مخلوط شود سپس خمیر را با کمک لیسک جمع کنید.

مرحله چهارم: ماسوره زدن شیرینی وینی

قیف و ماسوره m1 یا d2 را آماده کنید و مواد شیرینی را داخل قیف یکبار مصرف بریزید. کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته سپس با ماسوره به صورت رزت یا یک خط ساده ماسوره بزنید سپس سینی برای ۱۰ دقیقه داخب یخچال استراحت دهید.

مرحله پنحم: شیرینی وینی زعفرانی و کره ای

در ادامه سینی را داخل فر گرم شده بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۶۵ درجه قرار دهید تا کمی زیر شیرینی تغییر رنگ دهید سپس از فر خارج کنید کمی که از داغی افتاد از روی کاغذ روغنی جدا کنید و به دلخواه با بریلو یا شکلات ذوب شده تزئین کنید.

مرحله ششم: شیرینی وینی بدون فر

شیرینی وینی را می توانید در فر دست ساز خانگی نیز تهیه کنید بدین صورت که داخل یک قابلمه بزرگ یک الک به عنوان سه پایه بگذارید و در قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه بسته تا گرم شود سپس سینی شیرینی ها را داخل قابلمه به روی الک قرار داده و دمکنی قرار دهید تا شیرینی به مدت ۱۵ الی۲۰ دقیقه پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی وینی انگشتی

  1. این مقدار مواد حدود ۴۵ عدد شیرینی وینی به شما خواهد داد.
  2. می توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید یک قسمت به صورت وانیلی ساده و یک قسمت زعفرانی باشد.
  3. حتما زعفران استفاده شده باید غلیظ باشد.
  4. حتما بعد از گذشت ۱۰ دقیقه شیرینی وینی را چک کنید زیرا دماها فرها ممکن است متفاوت باشد.
  5. می توانید از نصف روغن جامد و روغن قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه