طرز تهیه فالوده سیب خوشمزه و مفید برای کم خونی با گلاب و عسل

طرز تهیه فالوده سیب

 

فالوده سیب یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین فالوده ها می باشد که همان طور که از نامش پیداست از سیب تهیه می شود این فالوده به قدری خوشمزه و محبوب است که می توانید برای خانواده در ایام ماه مبارک رمضان تهیه کنید زیرا خاصیت ضد تشنگی دارد اما به توصیه پزشکان فالوده سیب رطوبتی موافق معده و روده دارد و در فرد احساس آرامش و افزایش قدرت حافظه در مصرف طولانی مدت را دارد همچنین بهترین دسر برای رفع کم خونی می باشد فالوده سیب در کنار دیگر موادی که در آن استفاده می شود برای تسکین درد معده، تسکین دردهای قاعدگی و استرس مفید است همچنین در سالمندان که دچار بی خوابی می شوند این فالوده بسیار مناسب است .همچنین برای افرادی که مبتلا به کرونا شدند و کم اشتهای دارند حتما این دسر را بخورند. فالوده سیب می تواند یک دسر یا یک میان وعده بسیار جذاب در روزهای گرم تابستان باشد. می توانید با تهیه این فالوده یک معجون پر خاصیت را میل کنید که در عین سادگی و تهیه راحت آن برای بدن بسیار مفید است. امروز در پارسی دی فالوده سیب با گلاب و عسل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب سرخ یا زرد۲ عدد
گلاب۲ ق غذا خوری
عرق بیدمشک۱ق غذا خوری
عسل۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه فالوده سیب با گلاب و عسل

مرحله اول: آماده سازی سیب

ابتدا سیب ها را بشورید سپس پوست سیب را خیلی نازک بگیرید و بعد با رنده ریز یا درشت با دلخواه رنده بزنید و داخل یک کاسه بریزید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

گلاب و عرق و عسل را اضافه کنید دقت کنید عسل باید روان باشد چون این دسر گرم نیست نمی تواند عسل را جذب کند پس بهتر است قبل از افزودن عسل آن را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا کمی روان شود سپس اضافه کنید در انتها کمی زعفران اضافه کنید تا رنگ فالوده خوش رنگ شود.

مرحله سوم: تهیه فالوده سیب

همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید سپس داخل لیوان های تک نفره بریزید و روی فالوده ها را با برش لیمو و برگ های نعنا و کمی پودر گل محمدی تزئین کنید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار داده تا خنک شود اگر فرصت کافی ندارید می توانید چند قطعه یخ داخلش بریزید سپس خنک سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه فالوده سیب

  1. هر چقدر مقدار زعفران بیشتر باشد رنگ فالوده تیره تر می شود.
  2. بهتر است برای تهیه فالوده از سیب زرد استفاده کرد.
  3. بهترین زمان مصرف فالوده سیب طبق گفته های طب سنتی در صبح و ناشتا می باشد.
  4. اگر دوست دارید شیرینی آن متعادل شود ۱ ق غذا خوری آب لیموترش تازه اضافه کنید.
  5. به دلخواه از کمی تخم شربتی نیز می توانید در تهیه این فالوده استفاده کنید.
  6. بجای عسل از شکر می توانید استفاده کنید.
  7. می توانید کمی دارچین اضافه کنید تا سردی آن را بگیرد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه فالوده سیب خوشمزه و مفید برای کم خونی با گلاب و عسل
3.9 (77.14%) 7 votes