طرز تهیه گرانولا خانگی در فر با جو پرک، صبحانه خوشمزه و مقوی

طرز تهیه گرانولا خانگی

 

یکی از بهترین گزینه های صبحانه یا میان وعده می باشد که در عین خوشمزگی بسیار مقوی و سالم بوده. گرانولا به صورت بسته بندی در مغازه ها فروخته می شود ولی شما می توانید گرانولا را با هزینه کمتر در خانه تهیه کنید. اواخر قرن نوزدهم در آمریکا به گروهی از مواد غذایی که غلات بودند گرانولا گفته شد اما پس از فروپاشی این کارخانه در آمریکا یک کارخانه در استرالیا نام تجاری گرانولا را خریداری کرد و این محصول را روانه بازار کرد. اگر در رژیم هستید و یا ورزشکار حرفه ای گرانولا را حتما در لیست غذایی خود قرار دهید زیرا سرشار از ویتامین و خواص زیادی می باشد. شما می توانید گرانولا را با انواع مغزها و میوه جات خشک تهیه کنید. امروز در پارسی دی گرانولا بسیار مقوی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گردو نیم کوب۱/۲ پیمانه
سیب خشک۱/۲ پیمانه
جو دو سر پرک۱/۲ پیمانه
مغر تخمه کدو۱/۲ پیمانه
بادام نیم کوب۱/۲ پیمانه
کشمش۱/۴ پیمانه
عسل۲/۳ پیمانه
روغن۱/۳ پیمانه
شکر قهوه ای۲ ق غذا خوری

طرز تهیه گرانولا خانگی

مرحله اول : گرم کردن عسل

ابتدا عسل را روی حرارت غیر مستفیم قرار دهید تا روان شود سپس به آن روغن دارچین را افزوده و هم می زنیم تا مایه یکدستی گردد.

مرحله دوم : پخت در فر

داخل سینی فر یا یک سینی ۳۰*۴۰ کاغذ روغنی انداخته و فر را روشن می کنیم. تمام مغزها ها به همراه شکر قهوه ای را با هم داخل کاسه ای ریخته و ترکیب می کنیم سپس مغزها را داخل سینی فر بریزید و مایه عسل را روی آنها را ریخته و بمدت ۶۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. (ضخامت مواد باید حداقل ۲ سانت باشد)

مرحله آخر

در حین پخت چندین بار مواد را زیر و رو کنید تا برشته شود پس از پخت بلافاصله از فر دربیاورید و همان طور که داغ است از قالب جدا کنید ( مواد به خاطر عسلی شدن ممکن است اگر زیاد بگذارید سرد شود و به کاغذ روغنی بچسبد) پس از اینکه گرانولا کمی خنک شد به آن کشمش و سیب خشک را اضافه کرده و هم می زنیم و در ظرف شیشه ریخته و درب آن را محکم کنید و داخل یخچال یا جای خشک نگهداری کنید. گرانولا را می توانید همراه با شیر یا ماست میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گرانولا خانگی

  1. می توانید از انواع مغزها و میوه های دلخواه در گرانولا استفاده کنید.
  2. بهتر است قالب استفاده شده نازک نباشد زیرا باید گرانولا با دمای پایین و آهسته پخته و برشته شود.
  3. می توانید بعد از پخت شکلات چیپسی نیز به موادمون اضافه کنید.
  4. اگر فر در دسترس نداشتید تمام مواد را روی حرارت به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید سپس داخل ظرف پیرکس ریخته و به قطر ۲ سانت مواد را پخش می کنیم و خوب فشرده کنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  5. شکر قهوه ای قابل حذف است.
  6. مویز و پودر نارگیل نیز می توانید به دلخواه اضافه کنید.
  7. سعی کنید از عسل طبیعی برای تهیه گرانولا استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه