طرز تهیه چیپس هلو خشک خانگی ساده و سالم در آفتاب، فر، سولاردم

دستور تهیه چیپس هلو

طرز تهیه چیپس هلو

 

چیپس هلو یکی از چیپس های بسیار ساده و خوشمزه است که در واقع همان هلو خشک شده است که به چیپس معروف شده است. هلو یکی از میوه های بسیار پر طرفدار در تابستان می باشد که بسیار خوشبو آبدار است و اگر دوست دارید این میوه خشک شده را در همه فصل داشته باشید و برای پذیرایی شیک استفاده کنید این پست را دنبال کنید. شما می توانید انواع میوه ها را خشک کنید و با چبپس هلو مخلوط کنید و برای مهمانی ها خود استفاده کنید. در این پست تهیه چیپس هلو را به سه روش متفاوت به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید با توجه به دسترسی که دارید چیپس هلو را را تهیه کنید. هلو از میوه های بسیار پر خاصیت برای بدن می باشد که برای بیشتر بیماری ها یک درمان طبیعی می باشد. هلو باعث می شود سیستم ایمنی بدن بالا برود و باعث تقویت استخوان بندی شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیپس هلو را به ۳ روش به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس هلو زعفرانی

  • هلو ۱ کیلوگرم
  • زعفران به دلخواه

طرز تهیه چیپس هلو به سه روش ساده در خانه

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا هلو ها را خوب بشورید زیرا می خواهید آن ها را با پوست چیپس کنید. بهتر است از یک فرچه آشپزی استفاده کنید و خوب هلو را بشورید. سپس از وسط به دو نیم کنید و هسته هلو را خارج کنید. در این مرحله می توانید به صورت دایره ی یا نیم دایره برش بزنید. برای برش دادن هلو باید از رنده غذاساز یا رنده ورقه کن استفاده کنید و هلو ها را به صورت یکدست برش بزنید تا همه هلو ها با هم خشک شوند می توانید با برش کمی زعفران روی هلو ها بزنید تا خوشرنگ شود.

مرحله دوم: تهیه چیپس هلو در آفتاب

برای خشک کردن هلو در آفتاب باید سینی روحی را برداشته و هلو ها را با فاصله از هم قرار دهید و بهتر است یک توری روی آن قرار دهید تا حشرات روی آن نشیند و تمیز بماند، سپس در تراس یا مقابل آفتاب مستقیم قرار دهید و برای ۳ روز صبر کنید تا خشک شود و در این ۳ روز حتما هلو ها را زیر و رو کنید.

مرحله سوم: تهیه چیپس هلو در فر

برای تهیه چیپس در فر باید هلو های برش خورده را روی سینی فر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه در کمترین دمای فر قرار دهید و در حین این ۲۰ دقیقه مواد را زیر و رو کنید، دقت کنید باید فر روی حالت کانوکشن باشد و دما را بچرخاند تا آب اضافی هلو کشیده شود و بعد ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید و از روی سینی جدا کنید.

مرحله چهارم: تهیه چیپس هلو در سولاردم

برای خشک کردن هلو در سولاردم بهتر است سینی سولار را کمی چرب کنید و داخل سینی آن هلو ها را چیده و دما را روی کانوکشن ۱۱۰ درجه برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا کاملا خشک شود و بعد برای ۳۰ دقیقه دیگر در سولاردم خاموش قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس هلو خوشمزه و ساده و مقوی

  1. افزودن زغفران به هلو ها دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  2. می توانید در فر برقی و توستر و یا میوه خشک نیز چیپس هلو را تهیه کنید.
  3. هلو ها نباید روی هم باشند زیرا باعث گندیدگی و خراب شدن می شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه