طرز تهیه لواشک توت سیاه خانگی ترش و شیرین با آفتاب و فر

طرز تهیه لواشک توت سیاه

 

لواشک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید با بیشتر میوه ها لواشک تهیه کنید و بستگی به ذائقه خود آن را به صورت ترش یا شیرین یا ملس در بیاورید. شما می توانید میوه ها را باهم ترکیب کنید و یک لواشک ترکیبی خوشمزه تهیه کنید و یا می توانید با باقی مانده میوه های خود در یخچال لواشک ها را تهیه کنید، اما برای خشک کردن لواشک متداول ترین روش استفاده از آفتاب است و یا می توانید در خشک کن یا فر نیز امروزه در زمان کمتر لواشک را تهیه کنید. توت سیاه یکی از میوه های بهاری و تابستانی می باشد. توت سیاه مانند یک ضد باکتری عمل می کند و یم توانید برای باکتری ها دهان خوب باشد و همچنین برای افزایش سلامت دهان و جلوگیری از عفونت لثه و التهاب دندان گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک توت سیاه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

توت سیاه۱ کیلوگرم
نمک۱ ق غذا خوری
آب۱/۲ پیمانه

طرز تهیه لواشک توت سیاه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید توت ها را خوب بشورید برای این کار توت ها را داخل لگن بریزید و با دست خوب هم بزنید و آبکش کنید و چندین بار این کار را انجام دهید تا خوب تمیز شود و بعد داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه توت ها خارج شود و اگر توت ها دارای دم هستند آن ها را بگیرید.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه باید توت ها را میکس کنید برای این کار می توانید از مخلوط کن استفاده کنید و یا می توانید داخل مخزن گوشتکوب برقی بریزید و با گوشتکوب خوب میکس و پوره کنید تا له شود.

مرحله سوم: پخت

در ادامه باید توت های میکس شده را داخل قابلمه بریزید و به آن ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا بجوشد و بعد در انتها نمک را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید و مزه آن را بچشید و طبق ذائقه خود تنظیم کنید، می توانید شکر یا نمک اضافه کنید تا ترش و شیرین شود، الیته بستگی یه ترشی یا شیرینی توت ها دارد.

مرحله چهارم: تهیه لواشک توت سیاه

در ادامه باید کف یک سینی پلاستیکی یا فلزی نایلون انداخته و بعد لواشک را روی آن بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و بعد برش بزنید و در یخچال بگذارید اگر می خواهید در فر تهیه کنید باید در کمترین درجه فر قرار دهید و برای نیم ساعت تا ۱ ساعت صبر کنید تا آب اضافه خوب کشیده و لواشک خشک شود و بعد در دمای محیط قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لواشک توت سیاه

  1. از سینی سایز متوسط استفاده کردم تا لواشکم خیلی نازک نشود و نرم تر باشد و خیلی خشک نشود.
  2. زمان خشک شدن لواشک بستگی به ضخامتی دارد که شما مواد را داخل سینی می ریزید.
  3. دما و زمان فر در فر های مختلف متغییر است و بهتر است چک کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه