طرز تهیه دالگونا بستنی سرد و خنک با نسکافه گلد بدون نیاز به دستگاه

دالگونا بستنی

 

دالگونا یا دالگونه (به انگلیسی: Dalgona) یک نوشیدنی نسکافه های است که در اوایل سال ۲۰۲۰ به طور ویژه در شبکههای اجتماعی محبوبیت یافت. این نوشیدنی از یک ترکیب اسانس کره و قهوه حباب های اسپرسو (یا نسکافه) تشکیل شده و روی نوشیدنی های سرد یا گرم سرو می شود. نام دالگونا از نام یک شیرینی کرهای کره جنوبی گرفته شده است که شکلی انبوه و نرم دارد و به نظر میرسد که مشابه آفتابگردان ها (دالگونه) است. دالگونا یک نوشیدنی خوشمزه و دلچسب است که می توانید در خانه یا در کافهها لذت ببرید. به عنوان یک نوشیدنی ساده و متفاوت، محبوبیت بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده و به سرعت مورد توجه مردم قرار گرفته است. شما می توانید این بار از ترکیب دالگوانا با بستنی است که برای تابستان تهیه کنید و یا می توانید به منو کافه ها و رستوران های خود اضافه کنید. شاید قبلا شما در پارسی دی شیر قهوه را به شما آموزش دادیم که یک نوع ترکیب ساده از قهوه و شیر است اما ترکیب دالگونا کرمی و خوش طعم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دالگونا بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نسکافه گلد۲ ق غذا خوری
شکر۱.۵ ق غذا خوری
آب جوش۳ الی ۴ پیمانه
شیربه مقدار لازم
یستنی قهوه یا شکلاتی۲ اسکوپ

 

همچنین ببینید: طرز تهیه قهوه موکا خانگی با دستگاه و بدون دستگاه

 

طرز تهیه دالگونا بستنی

مرحله اول: تهیه دالگونا

ابتدا باید کرم مخصوص یا همان دالگونا را تهیه کنید. برای این کار باید حتما از نسکافه گلد یا فوری استفاده کنید  به همراه آب جوش و شکر داخل یک کاسه یا مخزن گوشتکوب برقی بریزید و یا همزن دستی یا برقی به قدری هم بزنید تا مواد به صورت کرمی رنگ و حجیم مثل خامه فرم داده شود. حتما باید مواد را خوب هم بزنید تا به این بافت برسید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد

در ادامه باید شیر سرد را داخل لیوان های مورد نظر بریزید و به دلخواه می توانید چند قطعه یخ نیز اضافه کنید و بعد مواد دالگونا مرحله قبل را داخل یک قیف یک بار مصرف بریزید و سر قیف را قیچی کنید نیازی به ماسوره ندارید.

مرحله سوم: تهیه دالگونا بستنی

در ادامه باید یک اسکوپ بستنی دلخواه را داخل لیوان بریزید و بعد از مواد دالگونا به صورت فرم داده روی مواد ریخته و در انتها می توانید برای تزیین از سس شکلاتی استفاده کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: خواص قهوه اسپرسو چیست؟ فواید و مضرات قهوه اسپرسو برای مردان و زنان

 

فوت و فن های دستور تهیه دالگونا بستنی

  1. اگر همزن برقی ندارید می توانید همه مواد را داخل میکسر های کوچک بریزید و بزنید تا مواد فرم بگیرد.
  2. برای تزیین می توانید روی مواد کمی پودر کاکائو یا قهوه بریزید.
  3. می توانید به دلخواه از بستنی وانیلی کاکائویی استفاده کنید ولی استفاده از بستنی قهوه با این دالگونا بسیار خاص می شود.
  4. اگر همزن ندارید باید همه مواد را داخل یک شیشه بریزید و درب شیشه را بسته و خوب تکان دهید تا مواد فومی شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه قهوه ترک با شیر برای لاغری

از
5
دیدگاه