طرز تهیه موکتل هندوانه با شاتوت سرد و با کلاس کافی شاپی در خانه

دستور تهیه موکتل هندوانه

طرز تهیه موکتل هندوانه

 

موکتل هندوانه یکی از انواع موکتل ها می باشد که با شاتوت و موهیتو تهیه می شود و یک نوشیدنی تابستانی فوق العاده خنک و گوارا می باشد که بسیار آسان و خوش طعم است. شما می توانید با انواع میوه ها موکتل ها را تهیه کنید. دقت داشته باشید موکتل ها با کوکتل ها متفاوت هستند و نوشیدنی غیر الکی هستند و در دنیا طرفداران خودش را دارد. این نوشیدنی را می توانید با انواع میوه ها و سیروپ ها تهیه کنید و بهتر است همان لحظه تهیه سرو شود زیرا بعد از گذشت چند ساعت طعم و مزه خود را از دست می دهد. نوشیدن موکتل همانند خوردن شربت در تابستان بسیار دلچسب است و برای رفع عطش بسیار مناسب است. بیشتر موکتل ها با لیموناد یا موهیتو تهیه می شود که شما می توانید در خانه آن ها را تهیه و سرو کنید. موکتل ها بیشتر به صورت شیرینی تهیه می شوند و می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. امروز‌ در پارسی دی طرز تهیه موکتل هندوانه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موکتل هندوانه

  • موهیتو ۲ پیمانه
  • هندوانه متوسط ۱ عدد
  • تخم ریحون ۲ ق غذا خوری
  • لیموترش تازه ۱ عدد
  • شاتوت ۱۵۰ گرم

طرز تهیه موکتل هندوانه خوشمزه و گوارا

مرحله اول: آماده سازی شاتوت

ابتدا شاتوت ها را خوب بشورید. قالب یخ دلخواه خود را بردارید و یک شاتوت داخل هر قالب قرار دهید.  روی شاتوت ها باید موهیتو بریزید تا پر شود. سپس در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و یخ بزند.

مرحله دوم: آماده سازی تخم ریحون

تخم ریحون را خوب بشورید و با کمی آب ولرم خیس کنید تا پف کنند و آب را به خودش جذب کند. حالا تخم ریحون را داخل یک شیشه تمیز ریخته و در یخچال قرار دهید تا هم خنک شود و بیشتر پف کند.

مرحله سوم: تهیه آب هندوانه

یک هندوانه متوسط را از وسط به دو نیم کنید و پوست آن را جدا کنید و هندوانه را فیله کنید. هندوانه تهیه شده را داخل مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا یکدست شود. حالا هندوانه را از صافی عبور دهید تا آب هندوانه شفاف و زلال شود.

مرحله چهارم: تهیه موکتل هندوانه

برای سرو موکتل هندوانه باید شاتوت یخ زده را از فریرز بیرون بیاورید و داخل هر لیوان ۴ قالب یخ بریزید و کمی تخم ریحون و روی آن کمی آبلیموترش تازه بریزید و آب هندوانه را اضافه کنید و هم بزنید و برای تزیین یک برش لیموترش روی لیوان قرار دهید و خنک بنوشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه موکتل هندوانه

  1. افزودن شاتوت و تخم ریحون اختیاری می باشد ولی ترکیب این دو با هندوانه فوق العاده می شود.
  2. اگر موکتل شیرین دوست دارید باید از عسل برای شیرین تر شدن آن بستگی به میزان شیرین بودن هندوانه استفاده کنید.
  3. برای تزیین می توانید از چند برگ نعنا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه موکتل هندوانه با شاتوت سرد و با کلاس کافی شاپی در خانه
3.5 (70%) 2 votes