طرز تهیه مافین وانیلی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر به روش قنادی

طرز تهیه مافین وانیلی

 

مافین همانند کاپ کیک ها به همان اندازه خوشمزه و ساده است که طعم وانیلی این مافین بسیار هم پسند است و شما می توانید این مافین را با فر و بدون فر تهیه کنید. برای تهیه مافین وانیلی بهتر است از آرد سفید استفاده کنید و از کپسول های مقوایی استفاده کنید که دیگر نیاز به قالب مافین ندارید و خیلی راحت می توانید مافین ها را بپزید و یا می توانید بدون فر مواد را داخل لیوان بریزید و داخل قابلمه قرار دهید تا پخته شود. شما می توانید برای مهمانی ها و یا مراسمات مختلف این شیرینی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مافین وانیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۲۵۰ گرم
شیر۳/۴ پیمانه
شکر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
نمک۱ پنس
شکلات چیپسیبه مقدار لازم
کپسول مقوایی یا کاغذبه تعداد لازم

طرز تهیه مافین وانیلی

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک پیمانه یا لیوان اندازه گیری مواد را اندازه بزنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را کمی آب بریزید و بگذارید تا بجوش بیاد و گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن شکر و وانیل اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ کشدار و کرمی رنگ شود، دقت کنید در طول هم زدن مواد را دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. در ادامه باید  روغن مایع و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه مافین وانیلی

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود، کپسول ها را داخل قالب مافین قرار دهید و تا نیمه از مواد بریزید و یا اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید لیوان های مورد نظر را چرب کنید و از مواد بریزید.

مرحله چهارم: پخت مافین وانیلی

در انتها روی مافین ها شکلات چیپسی نسوز بریزید و قالب را در قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه زمان دهید تا پخته شود، برای پحت بدون فر باید لیوان ها را داخل قابلمه آب قرار دهید به طوری که لیوان تا نیمه داخل آب باشند و بعد روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود و بعد از پخت حرارت را خاموش کرده و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بماند و بعد درب قابلمه باز کنید. نوش جان

فوت و فن های دستوز پخت مافین وانیلی

  1. برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. می توانید از وانیل مایع استفاده کنید.
  3. بیش از اندازه مواد را داخل قالب یا لیوان نریزید وگرنه بعد از پخت از ظرف بیرون می ریزد

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه