طرز تهیه مربا گوجه سبز خانگی خوش طعم و غلیظ بدون شکرک

مربا گوجه سبز

 

مربا ها از پختن انواع میوه به دست می آید و شما می توانید آن ها را برای صبحانه و عصرانه به همراه نان تازه سرو کنید. مربای گوجه سبز یا همان مربای آلوچه فوق العاده خوشمزه است و برای کسانی که طرفدارا این میوه خوشمزه بهاری هستند گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید از گوجه سبز های رسیده و شیرین برای تهیه این مربا استفاده کنید، طعم این مربا ملس و خوشمزه است. در بعضی از رسپی ها گوجه سبز را نصف می کنند و هسته را خارج کرده و بعد این مربا تهیه می کنند و یا می توانید به صورت درسته گوجه سبز را مربا کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربا گوجه سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوجه سبز۱.۵ کیلوگرم
شکر۱.۵ کیلوگرم
آب۲.۵ پیمانه
گلاب۱ ق غذا خوری
عرق هل۱ ق غذا خوری

طرز تهیه مربا گوجه سبز

مرحله اول: آماده سازی گوجه سبز

ابتدا باید گوجه سبز ها را بشورید و دم آن ها را گرفته و روی یک دستمال نخی پهن کنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس آلوچه ها را داخل قابلمه ریخته و آب را نیز اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه که رنگ آلو ها تغییر داد و کمی سبز تر شد نوبت اضافه کردن شکر می باشد.

مرحله دوم: پخت مربای گوجه سبز

در ادامه باید زمان دهید تا شکر حل شود، در این مدت اصلا نباید مواد را هم بزنید و بهتر است اجازه دهید تا شکر خودش با حرارت ذوب شود و زیاد مواد را هم نزنید این کار از شکرک زدن مربا جلوگیری می کند، وقتی شکر حل شد حرارت را کم کنید و زمان دهید تا مربا به قوام برسد و در طول این مدت اگر روی مربا کف کرد باید با قاشق کف روی مربا را بگیرید تا در انتها مربای با کیفیتی داشته باشید.

مرحله سوم: تهیه مربای گوجه سبز

در ادامه بعد از گذشت ۴۰ دقیقه تا غلیظ شدن مربا باید گلاب و هل را اضافه کنید و چند جوش که زد از روی حرارت بردارید تا عطر و بو گلاب و هل حفظ شود و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل شیشه های تمیز و درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربا گوجه سبز

  1. برای تست غلظت رسیدن مربا کمی از آن را داخل نعلبکی بریزید و در یخچال قرار دهید اگر به سختی روی نعلبکی حرکت کرد یعنی به غلظت رسیده است.
  2. می توانید به جای عرق هل از چند عدد هل استفاده کنید.
  3. برای عطر ربا می توانید از وانیل یا گل محمدی نیز استفاده کنید.
  4. می توانید پوست آلوچه را بگیرد برای این کار وقتی در مرحله اول با چاقو روی آن خط انداخته و پوست روی آلوچه را جدا کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه