طرز تهیه شربت جمبو خوش طعم، مجلسی و غلیظ مرحله به مرحله

طرز تهیه شربت جمبو

 

جمبو یکی از گونه های گرمسیری می باشد که در استان های ساحلی بخصوص جنوب کشور و بندر بوشهر در خیابان و معابر این میوه تابستانی را می توانید مشاهده کنید. جمبو شبیه به دانه های انگور است و رنگ آن بنفش متمایل به سیاه می باشد و بومی کشور هند و سریلانکا و نام جمبو برگفته از نام هندی آن می باشد. به طور تقریبی ۸۰ درصد میو جمبو را آب تشکیل داده و و هر ۱۴۰ گرم آن حدودی ۸۰ کالری دارد معادل یک میوه موز یا سیب، جمبو حاوی ویتامین های از جمله ب، ب۲، ب ۳ و ویتامین سی می باشد و همچنین دارای مقادیری از کلسیم و آهن و کاروتن نیز می باشد. این میوه تابستانی منبع بسیار خوبی از ویتامین ضروری برای بدن می باشد و حتی رنگ بنفش آن همان انتی اکسیدان این میوه می باشد که خاصیت ضد التهابی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت جمبو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

جمبو۳ کیلوگرم
شکر۲ لیوان

طرز نهیه شربت جمبو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید جمبو ها را خوب بشورید برای این کار آن را داخل لگن آب ریخته و خوب بشورید و چندین بار این کار را انجام دهید و تا خوب تمیز شود و بعد داخل قابلمه بریزید و تا نصف حجم آن آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و در این مدت تمام کف های روی جم ها را جمع کنید و بعد برای ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت جم ها را بگذارید تا بجوشد و حسابی نرم و له شوند.

مرحله دوم: له کردن

در ادامه باید جمبو ها را داخل یک سبز بریزید و زیر سبد یک آبکش قرار دهید و حالا با کمک یک گوش کوب یا پشت قاشق خوب مواد را فشرده کنید و تا آب میوه حسابی خارج شود و داخل سبد فقط تفاله باقی بماند.

مرحله سوم: تهیه شربت جمبو

در ادامه آب گرفته شده از میوه ها داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید و به آن شکر اضافه کنید و هم بزنید و کف روی شربت را مداوم بگیرید تا در نهایت شربتی شفافی داشته باشید وقتی شربت کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل شیشه یا ظرف مورد نظر بریزید و برای تهیه شربت باید مقداری آب و یخ را داخل لیوان بریزید مقداری از شربت را ریخته و هم بزنید تا حل شود و بعد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شربت جمبو

  1. این شربت بعد از خنک شدن خیلی غلیظ می شود پس نیاز روی حرارت زیاد نگه دارید.
  2. می توانید برای جلوگیری از شکرک زدن در انتها کمی جوهر لیمو به مواد اضافه کنید.
  3. مقدار شیرینی شربت با مقادیر گفته شده بسیار مناسب است ولی اگر شیرین تر دوست دارید می توانید شکر بیشتری اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شربت جمبو خوش طعم، مجلسی و غلیظ مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes