طرز تهیه نان باگت بدون شیر پوک و نرم و آسان در خانه + تصویری

طرز تهیه نان باگت بدون شیر

 

نان ها انواع و اقسام مختلفی دارند که نان باگت یا نان هایدی فرانسوی یکی از محبوب ترین نان ها برای ما ایرانی ها می باشد زیرا انواع و اقسام ساندویچ ها را می توانید با این نان تهیه کنید و یا می توانید برای سرو صبحانه به همراه یک مربای خوشمزه میل کنید. این نان بافت بسیار نرم و پوکی دارد و شما می توانید بدون نیاز به قالب باگت این نان را در خانه تهیه کنید. اگر دوست دارید یک نان با کیفیت و خوشمزه در خانه تهیه کنید پیشنهاد می شود یک ترازو کوچک تهیه کنید تا مواد را به راحتی اندازه گیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان باگت بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳۵۰ گرم معادل ۳ پیمانه سرصاف
آب ولرم۱۹۰ تا ۲۲۰ میلی‌لیتر معادل ۱ و نیم پیمانه
نمک۶ گرم
مخمر۶ گرم
شکر۶ گرم

طرز تهیه نان باگت بدون شیر

مرحله اول: تهیه خمیر

مخمر و شکر و نمک را داخل آرد الک شده ریخته و هم زده و آب ولرم را کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا جایی که خمیر نرم و لطیفی شود و ده دقیقه با دست ورز داده و یا می توانید داخل استند میکسر برای  دقیقه خمیر را ورز دهید و سپس خمیر را به شکل یک توپ در بیاورید و داخل کاسه‌ ی چرب کرده قرار داده و رویش را بپوشانید تا به مدت نیم ساعت استراحت کند، در این رسپی از مخمر فوری استفاده شده است که مستقیم با مواد مخلوط می شود اگر در دسترس ندارید می توانید ابتدا خمیر مایه را عمل بیاورید و بعد به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت نان

در ادامه باید خمیر حجم بگیرد و سپس سطح کار را کمی با روغن مایع چرب کرده و خمیر را روی سطح کار با دست پهن کرده و مطابق تصویر رول کنید و داخل سینی فر که که چرب و آردپاشی کردید قرار داده و روی خمیر را بپوشانید تا به مدت ۱ ساعت استراحت کرده و حجم بگیرد و سپس کمی آرد روی خمیر الک کرده و با تیغ برشگر یا نوک چاقوی تیز،سه خط روی خمیر انداخته و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۳۵ دقیقه بپزید.

فوت و فن های دستور پخت نان باگت بدون شیر

  1. می‌توانید رومالی از ترکیب آب و آرد روی خمیر بکشید تا خمیر قهوه‌ای‌ تر شود.
  2. بهتر است یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد بخار نان نرمی در انتها داشته باشید.
  3. برای پخت در فر برقی و توستر دما را باید ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. به دلخواه می توانید کمی کنجد روی نان بریزید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه