طرز تهیه بورک حلزونی گوشت و قارچ خیلی ساده و خوش طعم در فر و ماهیتابه

طرز تهیه بورک حلزونی

 

بورک یکی از غذا های ترکی و بسیار خوشمزه و ساده می باشد که برای کشور ترکیه می باشد و شما می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی ها و تولد ها خود تهیه کنید. بورک ها را می توانید با مرغ یا گوشت یا انواع سوسیس و کالباس به راحتی تهیه کنید. بورک حلزونی به خاطر پیچیدن آن به این اسم مشهور شده است زیرا به صورت گرد داخل تابه چیده می شود و می توانید داخل فر یا روی گاز این غذای خوشمزه را تهیه کنید و با سس دلخواه سرو کنید. مواد میانی را نیز می توانید سلیقه ای تغییر دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بورک حلزونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۵ عدد
خمیر یوفکا۱ بسته
رب۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه بورک حلزونی

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب گوشت را با پیاز مخلوط کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی بورک

در ادامه باید فلفل دلمه خرد شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید و بعد قارچ ها را بشورید و اسلایس ریز کنید و به مواد اضافه کنید و همه را تفت دهید و در انتها رب را به دلخواه اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود حالا کمی پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با حرارت خودش کمی ذوب شود و بعد کنار قرار دهید تا کمی از داغی بیفتد.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر

خمیر یوفکا را از فریزر خارج کنید تا ورقه ها از حالت یخ زده خارج شود و بعد ورقه ها را روی سطح کار قرار دهید و روی آن ها را با شیر یا آب نرم دار کنید از مواد به صورت عمودی (یک نوار باریک) روی ورقه های مستطیل شکل یوفکا بریزید و رول کنید و در انتها روی خمیر و قسمت درز را با فرچه آغشته به آب خوب کاور کنید تا بچسبد و وا نشود.

مرحله چهارم: پخت بورک حلزونی

در ادامه باید هر بورک یا نوار را کف سینی تابه یا سینی گرد که قابلیت فر دارد به صورت گرد قرار دهید و نوار های بعدی را دور تا دور آن بچسبانید و در انتها باید روی خمیر را با ماست و زعفران و آب روان کنید و روی خمیر بزنید و به دلخواه کنجد یا سیاه دانه بپاشید و در فر گرم شده قرار دهید و حرارت بالا روشن کنید تا روی خمیر طلایی شود و برای پخت بدون فر نیز باید تابه را روی حرارت قرار دهید و کمی که زیر آن طلایی شد برگردانید تا طرف روی آن نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بورک حلزونی

  1. می توانید از مرغ ریش شده یا سوسیس استفاده کنید.
  2. نیاز نیست خیلی داخل فر بماند چون همه مواد پخته شده است.
  3. اگر مواد داغ باشد و روی خمیر قرار دهید باعث پاره شدن خمیر می شود.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه