طرز تهیه نان پنجره ای زعفرانی ترد و خوشمزه و فوری با شیر بدون فر

دستور  پخت نان پنجره ای زعفرانی

طرز تهیه نان پنجره ای زعفرانی

 

نان پنجره ای زعفرانی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با طعم زعفرانی تهیه می شود و روش پخت بسیار ساده ی دارد. شما می توانید نان پنجره ای زعفرانی را برای مهمانی ها و مراسمات مختلف تهیه و سرو کنید. نان پنجره ای بسیار خوشمزه و ترد است و رنگ و طعم خوبی به واسطه داشتن زعفران دارد. شما می توانید از هر قالبی که دوست دارید برای تهیه این نان پنجره ای استفاده کنید و حتما باید داخل روغن داغ کنید تا مواد به قالب نچسبد و راحت جدا شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پنجره ای زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان پنجره ای زعفرانی با پیمانه

  • آرد ۱ پیمانه سر خالی
  • شیر ۱ پیمانه سر خالی
  • نشاسته گل ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • گلاب ۳ ق غذا خوری
  • زعفران ۲ ق غذا خوری
  • پودر هل ۱ ق چای خوری
  • پودر قند به مقدار لازم

طرز تهیه نان پنجره ای زعفرانی ترد و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

شیر و گلاب و نشاسته را داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نشاسته خوب حل شود. دقت کنید حتما باید از نشاسته گل تازه استفاده کنید زیرا نشاسته وقتی بماند ترش می شود و اگر شک دارید می توانید نشاسته را با آب یکبار مخلوط کنید و هم بزنید و آب آن را کمی دور بریزید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را باید کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و مواد یکدست شود و در انتها پودر هل و زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوشرنگ و یکدست شود.

مرحله سوم: صاف کردن

برای اطمینان از این که مواد یکدست و بدون گلوله باشند باید از صافی رد کنید. بدین ترتیب یک صافی روی کاسه قرار دهید و مواد را داحل صافی ریخته تا مواد یکدستی داشته باشید. یک شیر جوش را با روغن مایع سرخ کردنی پر کنید و بگذارید تا کاملا داغ شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن نان پنجره ای

قالب نان پنجره ی را داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا داغ شود و بعد داخل کاسه مواد نان پنجره ای بزنید و قالب را دالخ روغن داغ بزنید تکان دهید تا شیرینی از قالب جدا شود و حدود ۱۰ ثانیه به آن زمان دهید تا شیرینی پخته شود و در انتها روی آن ها پودر قند الک کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان پنجره ای زعفرانی ترد و خوشمزه با شیر و پیمانه

  1. حتما باید روغن داغ داغ باشد و شعله زیر آن متوسط باشد.
  2. قالب را باید هر بار داغ کنید.
  3. از یک ظرف کوچک و گود استفاده کنید.
  4. مواد شیرینی را مداوم هم بزنید تا مواد ته نشین نشود.
  5. مواد شیر و تخم مرغ را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود.
  6. می توانید مواد را نیم ساعت استراحت دهید و بعد سرخ کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه