طرز تهیه آش کلم قمری تبریزی آسان، خوشمزه و مجلسی با بلغور و برنج

طرز تهیه آش کلم قمری

 

آش کلم قمری یکی از آش های بسیار خوشمزه تبریزی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با کلم فمری و برنج و لپه این آش خوشمزه را تهیه کنید. آش کلم قمری مخصوص استان تبریز است و شما می توانید برای یک عصرانه خوشمزه یا شام تهیه کنید. می توانید لپه این آش را از قبل بپزید و بعد به آش اضافه کنید و افزودن آب قلم یا عصاره گوشت استفاده کنید تا آش بسیار خوشمزه تر و لذیذ تری داشته باشید. برای چاشنی این غذا می توانید از آبغوره یا کشک استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش کلم قمری تبریزی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش کلم قمری خوشمزه با بلغور

کلم قمری۳ عدد
پیاز۲ عدد
بلغور۱/۲ پیمانه
برنج۱ پیمانه
لپه۱ پیمانه
سبزی (تره و جعفری)۱ کیلوگرم
گوجه۳ عدد
رب۴ ق غذا خوری
آب قلم۱ لیتر
نمک، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش کلم قمری خوشمزه و لعاب دار

مرحله اول : آماده سازی مواد آش

ابتدا باید برنج و لپه را از قبل خیس کنید. پیاز را پوست بگیرید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد کلم قمری را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بعد زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر زردچوبه بلند شود. روی مواد آب جوش بریزید.

مرحله دوم: افزودن لپه

در ادامه زمان دهید تا مواد پخته شود و بعد لپه خیس خورده و برنج را اضافه کنید و در این مرحله آب قلم یا عصاره گوشت را اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا برنج و لپه حسابی پخته شود و اگر نیاز بود آب بیشتر یا آب قلم مواد به مواد اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید.

مرحله سوم: افزودن سبزی

در ادامه زمانی که برنج پخته شد باید سبزی آشی را اضافه کنید و هم بزنید و درب قابلمه را قرار دهید و زمان دهید تا سبزی نیز پخته شود. در ادامه رب را کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و بعد گوجه ها را نیز بشورید رنده کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱ ساعت مجدد زمان دهید تا آش جا افتاده شود و در انتها می توانید برای لعاب بیشتر کمی نعنا خشک شده نیز روی آش بریزید و این آش را سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش کلم قمری تبریزی خوشمزه و مقوی
  • می توانید در انتها کمی آبغور یا کشک روی آن بریزید.
  • لپه را نیز جدا پخته به آش اضافه کنید.
  • حتما از آب قلم استفاده کنید زیرا خیلی مزه آش را بهتر می کند.
  • مقدار سبزی باید دقیقا نصف تره و تصف جعفری باشد.
  • در انتها بهتر است نمک را تنظیم کنید و اگر از عصاره گوشت استفاده کردید کمتر نمک بزنید زیرا عصاره ها حاوی نمک و ادویه هستند.
  • همچنین ببینید 

    طرز تهیه آش کلم قمری تبریزی آسان، خوشمزه و مجلسی با بلغور و برنج
    5 (100%) 1 votes