طرز تهیه شربت انبه تازه خانگی و خوشمزه و ساده برای زمستان

دستور تهیه شربت انبه

طرز تهیه شربت انبه

 

شربت انبه یکی از شربت های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی با انبه تازه در خانه تهیه کنید. شربت انبه را می توانید در زمستان و یا در هر فصلی که دوست دارید به همراه آب و یخ یا تکه های انبه سرو کنید. این شربت طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای کسانی که میوه انبه را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. انبه یکی از میوه های گرمسیری بوده که در کشور های هند و بنگلادش و جنوب کشور رشد و پرورش می یابد.انبه خواص بسیار زیادی برای زنان و مردان دارد و شما می توانید برای پوست و مو و لاغری و تناسب اندام از میوه انبه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت انبه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت انبه

  • انبه ۵ عدد
  • شکر ۲ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه شربت انبه خوشمزه و ساده و دلچسب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید انبه را آماده کنید. برای این کار انبه ها را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و هسته انبه را جدا کنید و انبه را خرد کنید. دقت کنید می توانید انبه را ابتدا هسته گیری کنید و با کمک یک قاشق پوست را جدا کنید و انبه را فیله کنید.

مرحله دوم: میکس کردن انبه

انبه های خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید و به آن آب اضافه کنید و خوب انبه ها را پوره و له کنید. می توانید از غذاساز یا گوشتکوب برقی برای این کار استفاده کنید. انبه پوره شده را داخل قابلمه بریزید و به آن شکر را اضافه کنید. دقت کنید مقدار شکر در این شربت بستگی به میزان شیرینی و رسیده بودن میوه انبه دارد و می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.

مرحله سوم: پخت شربت انبه

در ادامه حالا باید شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا آرام قل بزند و مراقب باشید زوده ته می گیرد پس حتما مرتب هم بزنید، بعد از ۲۰ دقیقه باید شربت را صاف کنید تا ریشه های خیلی ریزی که داخل انبه هست گرفته شود و شربتی شفاف داشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه شربت انبه

بعد از عبور دادن مواد از صافی شربت انبه صاف و یکدستی دارید و زمانی که شربت از حرارت افتاد داخل ظرف مناسب ریخته و درب آن راقرار دهید و داخل فریزر قرار دهید، دقت کنی اگر برای مدت طولانی می خواهید نگهداری کنید حتما از فریزر استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت انبه گوارا و دلچسب با ماندگاری بالا

  1. اگر برای مدت طولانی نمی خواهید استفاده کنید در یخچال قرار دهید.
  2. شربت را برای استفاده در زمستان در فریزر قرار دهید زیرا زود ترش می شود و بافت آن طوری می باشد که راحت با قاشق جدا می شود و اصلا یخ زده نمی شود.
  3. برای مصرف شربت انبه باید یک یا دو تکه جدا کنید و داخل آب بی اندازید و میل کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شربت انبه تازه خانگی و خوشمزه و ساده برای زمستان
5 (100%) 2 votes