طرز تهیه شربت ریحان بنفش و لیمو مجلسی و خوشمزه با گلاب

طرز تهیه شربت ریحان بنفش

 

یکی ساده ترین و راحت ترین شربت ها می باشد که از ریحان بنفش تهیه می شود و طعم و مزه و رنگ فوق العاده ای دارد شما می توانید این شربت را در روزهای گرم تابستان تهیه کنید، البته شما می توانید از ریحان سبز نیز برای تهیه این شربت استفاده کنید ولی رنگ آن صورتی نمی شود. اما ریحان یک گیاه معطر از خانواده نعنا می باشد که ۳۵ نوع مختلف از آن وجود دارد که در اندازه و شکل های مختلف می باشند اما ریحان داروی بسیار مهمی در طب سنتی و در گذشته بوده که می توان گفت بیش از ۳۰۰ نوع درمان گیاهی دارد اما نام ریحان برگرفته از واژه قدیمی و یونانی باسیللون که به معنی سلطنتی می باشد گرفته شده همچنین در ایتالیا نماد عشق می باشد. اما شربت ریحان برای تنگی نفس و ریه بسیار مناسب است، حاوی آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد، ریحان بنفش ضد التهاب است و برای رفع التهاب گزینه بسیار خوبی است همچنین ریحان بنفش ضد باکتری می باشد و باعث مبارزه با انواع عفونت ها در بدن می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت ریحان بنفش و لیمو با گلاب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ریحان بنفش۵۰۰ گرم
چوب دارچین۱ عدد
میخک۲ عدد
هل۱ عدد
شکر۱ پیمانه
آب جوش۱ لیتر
گلاب۳ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد

طرز تهیه شربت ریحان بنفش و لیمو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آب را داخل یک قابلمه ریخته تا به جوش بیاد در همین حین ریحان بنفش را پاک کنید و خوب بشورید نیازی نیست خیلی ساقه آن را بگیرید حتی ساقه آن نیز طعمی خوبی دارد سپس آبکش کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

در ادامه وقتی آب به جوش آمد ریحان را داخل آن ریخته و دارچین و هل و میخک و لیموترش نصف شده و شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید حالا باید در قابلمه مورد نظر را قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا ریحان رنگ باز کند و شکر حل شود.

مرحله سوم: صاف کردن

حالا رنگ شربت کاملا صورتی شده و باید یک صافی روی قابلمه یا لگن قرار دهید و محتویات قابلمه را داخل آن بریزید و آن را صاف کنید آب داخل لگن همان شربت ریحان بنفش خوشمزه می باشد.

مرحله چهارم: تهیه شربت ریحان بنفش

شربت صاف شده را داخل پارچ ریخته و در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس با مقدار مناسبی آب و یخ مخلوط کنید و خنک بنوشید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت شربت ریحان بنفش

  1.  می توانید بجای ۱ عدد لیموترش ۳ ق غذا خوری آب لیموترش تازه بریزید.
  2. می توانید گلاب را در انتها اضافه کنید.
  3. رنگ این شربت دائمی است و مانند پنیرک از بین نمی رود.
  4. در صورت دلخواه می توانید شکر را حذف کنید و موقع سرو با عسل میل کنید.
  5. بجای لیموترش می توانید ۱/۲ ق چای خوری جوهر لیمو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شربت ریحان بنفش و لیمو مجلسی و خوشمزه با گلاب
4 (80%) 2 votes