طرز تهیه تافی کره ای خانگی کشدار، ساده و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه تافی کره ای

 

تافی تهیه شده از شکر کاراملی شده است که اغلب با کره مخلوط و گاها با آرد تهیه می شود که برای همه، طعم کودکی را به همراه دارد. این مواد را تا دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند و سپس با گردو و کشمش و مغز های دیگر مخلوط می کنند. یکی از پرطرفدارترین تافی های دنیا تافی انگلیسی است که با کره و مغز بادام زیاد تهیه می شود و به دو نوع ترد و نرم آماده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه تافی کره ای کشدار و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکر۴۵۰ گرم
کره۷۰ گرم
خامه۲ پیمانه
عسل۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
روغن مایع برای چرب کردن قالببه مقدار لازم

طرز تهیه تافی کره ای

مرحله اول: حرارت دادن مواد اولیه

ابتدا کره را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت می گذاریم. زمانیکه کره کاملا ذوب شد شکر را به کره افزوده و تا جایی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم: افزودن عسل و خامه

خامه و عسل را به کره و شکر می افزاییم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند و هر چند دقیقه مواد را مخلوط کنید.

مرحله سوم: افزودن وانیل

حالا تقریبا مواد تافی کره ای ما به دمای ۲۰۰ تا ۲۴۰ رسیده است حالا مواد را از روی حرارت برداشته و وانیل را به تافی می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم: ریختن در سینی

داخل سینی دیواره بلند با سایز ۲۰*۳۰ را با روغن مایع چرب می کنیم و کاغذ روغنی می اندازیم و دوباره روی کاغذ را هم چرب کرده و مواد تافی را روی کاغذ روغنی می ریزیم و به مدت ۸ ساعت در جای خنک قرار می دهیم تا خوب سفت و خنک شود.

مرحله پنجم: برش دادن تافی ها

در این مرحله تافی را به شکل یک تکه به کمک کاغذ روغنی از داخل سینی خارج می کنیم و با یک کاتر تافی ها را به شکل منظم برش می دهیم و در صورت تمایل داخل سلفون های کوچک پیچیده تا ظاهری زیباتر پیدا کنند.

فوت و فن های دستور تهیه تافی کره ای

  1. از انواع مغز ها می توانید برای مغز دار کردن تافی ها استفاده کنید.
  2. می توانید تافی ها را در قالب های سیلیکونی به سلیقه خودتان تهیه کنید.
  3. روی تافی ها را می توانید با پودر نارگیل تزئین کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه