طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و قالب ساده و خوشمزه به روشی آسان

دستور تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز

طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز

 

پاستیل خانگی بدون گلوکز یکی از روش های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که با چند قلم مواد در دسترس به راحتی تهیه می شود. شما برای تهیه این پاستیل نیازی به قالب و گلوکز ندارید و خیلی راحت می توانید داخل یک ظرف ساده پاستیل دو رنگ جذاب تهیه کنید. پاستیل ها یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و جذاب برای همه سنین می باشد که همه ما طعم و مزه آن را دوست داریم. شما می توانید از هر طعم و مزه ی که از ژله ها دوست دارید برای تهیه این پاستیل استفاده کنید. نبودن گلوکز در تهیه پاستیل هیچ فرقی در مزه و طعم آن ندارد و فقط باعث کش دار شدن پاستیل می شود که می توانید از نبودن آن صرف نظر کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و قالب

  • پودر ژله با طعم دلخوه ۱ بسته
  • ژله آلورا ۱ بسته
  • آب جوش ۳/۴ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • شیر به دمای محیط رسیده ۴ ق غذا خوری

رز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز خوشمزه و فوری

مرحله اول: تهیه رنگ اول

ابتدا باید ژله طعم در را به همراه آب جوش و پودر ژلاتین خوب مخلوط و هم بزنید و بعد یک کتری آب روی حرارت قرار دهید و بعد از جوش آمدن باید کاسه را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا ذارت ژله ها حل شود. می توانید مواد را برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی قالب

یک ظرف مستطیل یا مربع را باید کمی چرب کنید و یک نایلون بی اندازید و صبر کنید تا کمی ژله مرحله قبل از حرارت بیفند و بعد داخل قالب مورد نظر ریخته و برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

مرحله سوم: تهیه ژله آلوورا

ژله آلوراا را نیز به همراه ۳/۴ پیمانه آب جوش مخلوط و هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و ذارت ژله ذوب شود. سپس صبر کنید تا از داغی بیفتد و بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ ژله مات شود.

مرحله چهارم: تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز

ژله مات را باید روی ژله مرحله قبل بریزید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و صبر کنید تا خودش را بگیرد. سپس با کمک نایلون از قالب خارج کنید و به اندازه دلخواه برش یا کاتر بزنید. به همین راحتی پاستیل خانگی بدون گلوکز آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و قالب با ژله

  1. اگر دوست دارید پاستیل شکری تهیه کنید بید نوک ق مربا خوری جوهر لیمو را با ۱/۴ پیمانه شکر مخلوط و بعد پاستیل ها را داخل آن بزنید و در یخچال قرار دهید.
  2. می توانید پاستیل را به صورت تک رنگ تهیه کنید و می توانید شیر را حذف کنید.
  3. می توانید مواد را داخل قالب دلخواه بریزید.
  4. شیر حتما باید به دمای محیط رسیده باشد تا بریده بریده نشود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه