طرز تهیه چوب شور شکلاتی خانگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه چوب شور شکلاتی

 

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و هیجان انگیز می باشد که می توانید به آسانی و راحتی در خانه تهیه کنید و با طعم ها و مزه های مختلف سرو کنید. چوب شور که در زبان انگلیسی به Pretzel معروف است و به شکل های مختلف تهیه می شود و در دنیا بسیار محبوب است. چوب شور را می توانید در مغازه ها به صورت آماده تهیه کنید ولی با دستور پختی که در اختیار شما گذاشتیم می توانید چوب شور شکلاتی سالم و خوشمزه تر از بیرون تهیه کنید و با خیال راحت ان را میل کنید زیرا فاقد مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی می باشد و با مواد اولیه کم و در مدت زمان کوتاه چوب شور های شکلاتی با تعداد بالا پخت کنید. چوب شور یکی از تنقلات خوش خوراک بین کودکان و بزرگسالان است و حتی می توانید در مهمانی ها و دورهمی ها همراه با تنقلات دیگر سرو کنید. امروزه بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده که در کنار فینگر فود ها و برای تزئین کنار مینی غذاها قرار می گیرد و بشقاب تنقلات را خیلی شیک و زیبا می کند. امروز قصد داریم طرز تهیه چوب شور شکلاتی را به شما در پارسی دی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر۱ پیمانه
آرد۳ پیمانه
شکلات تخته ای۱ بسته
سفیده تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چایخوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
کنجدبه مقدار لازم

طرز تهیه چوب شور شکلاتی خانگی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

در کاسه مناسب شیر، بیکینگ پودر، نمک بریزید و آن ها را با همزن دستی به خوبی باهم مخلوط کنید. سپس آرد را در کاسه دیگر الک کنید و به آرامی به مواد اضافه کنید و با استفاده از قاشق آن را به طور مداوم هم بزنید و به همین ترتیب آرد را  کم کم اضافه کنید و هم بزنید. سپس با کمک دست خمیر را ورز دهید این کار را آن قدر ادامه دهید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود. خمیر نباید به دست بچسبد۰ اگر این اتفاق افتاد مقداری آرد اضافه کنید. بسته به آب خور آرد ها باهم ممکن است مقدار آرد کمتر یا بیشتر از مقدار گفته شده باشد.

مرحله دوم: پخت چوب شور با فر

فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سپس سینی فر را خارج کنید و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید. برای درست کردن چوب شور ها، مقداری دست خود را چرب کنید و یک تیکه کوچک از خمیر بردارید و با دست به صورت رشته ای به آن ها فرم دهید. سپس رشته ها را روی کاغذ روغنی پهن شده داخل سینی فر با فاصله یکدیگر قرار دهید. داخل کاسه ای یک سفیده تخم مرغ را بریزید و قلم مو مخصوص آشپزی را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و همه چوب شور ها را رومال کنید و به دلخواه کنجد بریزید.  سینی فر را به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا چوب شور ها طلایی و پخته شود. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم: پخت چوب شور بدون فر

برای پخت چوب شور ها داخل تابه، ابتدا خمیر ها را به همان روش مرحله قبل فرم دهید و داخل بشقاب قرار دهید و باکمک قلم مخصوص آشپزی رومال کنید و روی چوب شور ها کنجد بریزید. داخل تابه ای مقداری روغن بریزید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا روغن گرم شود. سپس کنجد ها را داخل تابه بچینید و درب تابه را بگذارید تا آن ها سرخ و طلایی شوند. می توانید بعد از اینکه یک طرف خمیر ترد شد آن ها را برگردانید و طرف دیگر خمیر را کمی تفت دهید تا طلایی شود. سپس چوب شور شما آماده است. فقط کافی است آن ها را به شکلات آغشته کنید.

مرحله سوم: شکلاتی کردن چوب شور ها

کتری را روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. در این هنگام شکلات تخته ای را با دست خرد کنید و کاسه را روی حرارت کتری قرار دهید تا شکلات ها ذوب و بنماری شود. سپس چوب شور های آماده شده را می توانید به طور کامل یا فقط نصف آن را به شکلات آغشته کنید و داخل لیوان قرار دهید تا شکلات ها روی چوب شور خودش را بگیرد. بعد از انجام این مراحل، چوب شور های شکلاتی آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه چوب شور خانگی با شکلات

  1. اضافه کردن زیاد آرد باعث می شود چوب شور ها بعد از پخته شدن سفت شوند.
  2. می توانید از هر رنگ و طعم برای چوب شور ها استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید برای تزئین از ترافل رنگی یا شکلات رنگی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه