طرز تهیه بیسکویت اوریو خانگی ساده و خوشمزه با کرم مخصوص

دستور تهیه بیسکویت اوریو

طرز تهیه بیسکویت اوریو

 

بیسکویت اوریو یکی از معروف ترین و محبوب ترین بیسکویت ها در سراسر دنیا می باشد که بین ما ایرانی ها نیز محبوب است این بیسکویت شیرینی که کاکائویی است و با یک لایه کرم تهیه می شود اولین بار در سال ۶ مارس ۱۹۱۲ جزء پر فروش ترین بیسکویت ها در ایالات متحده شد و توسط شرکت نبیسکو تولید شد و در قرن ۲۱ جزء شماره یک جهان شد این بیسکویت یا کوکی های خوشمزه بیش از صد کشور دنیا وجود دارد و در قرن ۲۱ بسیار محبوب شده است و حالا شما می توانید خود در منزل این بییسکویت را تهیه کنید بهتر است برای مشابه شدن به نسخه اصلی از قالب بیکسویت استفاده کنید تا روی آنها طرح بی اندازید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیسکویت اوریو با کرم مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت اوریو

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • کره یا ماگارین ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • آرد سفید ۱۸۰ گرم
  • پودر کاکائو تلخ و تیره ۲۵ گرم
  • وانیل ۱/۸ ق چای خوری
  • نمک ۱/۸ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کرم بیسکویت اوریو

  • کره ۴۵ گرم
  • پودر قند ۱۲۵ گرم
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه بیسکویت اوریو خانگی

مرحله اول: هم زدن کره

شما می توانید برای تهیه بیسکویت اوریو از کره یا مارگارین یا ترکیب هر دو استفاده کنید آن را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس داخل کاسه ریخته و به همراه شکر به مدت ۴ دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و پفکی شود.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود در ادامه آرد و نمک و پودر کاکائو را داخل یک کاسه ریخته و سه بار الک کنید تا سبک و هوادهی آرد انجام شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر بیسکویت اوریو

در ادامه مخلوط آرد را به مخلوط کره اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاد نیازی نیست خمیر را ورز دهید وگرنه به روغن می افتد سپس خمیر را گلوله کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: کاتر زدن

بعد از استراحت خمیر، تکه ای از خمیر را بین دو تکه کاغذ روغنی به ضخامت ۳ میلی متر با کمک وردنه باز کنید و مابقی را در یخچال قرار دهید، در صورت تمایل روی خمیر را با مهر دلخواه طرح بزنید و با کاتر گرد ۳ یا ۴ سانتی خمیر را کاتر بزنید و بیسکویت ها را با کمی فاصله در سینی فر بچینید. هر بار مقداری از خمیر را باز کنید و بقیه را در یخچال قرار دهید تا خمیر شل نشود و به علت وردنه کشیدن زیاد به روغن نیفتد.

مرحله پنجم: پخت بیسکویت اوریو

تمام بیسکویت ها که آماده شد سینی را در یخچال قرار دهید و فر را با دمای ۱۸۰ برای ۱۵ دقیقه گرم کنید، سینی را برای حدود ۱۰ تا ۱۳ دقیقه در بالاترین طبقه فر قرار دهید تا بیسکویت ها پخته شوند سپس اجازه دهید تا آنها خنک شوند.

مرحله ششم: تهیه کرم

در ادامه باید کرم را تهیه کنید برای این کار کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند و وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۴ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ شود سپس داخل قیف بدون ماسوره ریخته و روی تکه بیسکویت های خنک شده پایپ کنید سپس یک بیسکویت دیگر روی کرم قرار دهید و کمی فشار دهید به همین راحتی بیسکویت اوریو ما آماده شده است نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه بیسکویت اوریو

  1. با مقادیر گفته شده ۱۵ عدد بیسکویت اوریو خواهید داشت.
  2. بیسکویت ها را داخل ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.
  3. شما می توانید بیسکویت ها را کرم نزنید و داخل فریزر قرار دهید و موقع استفاده کرم بزنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه