طرز تهیه توت خشک سفید خانگی با فر و بدون فر + روش نگهداری

دستور تهیه توت خشک

طرز تهیه توت خشک

 

توت خشک یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید همزمان در فصل رسیدن توت سفید آن را تهیه کنید و از خواص خوب آن نیز بهرمند شوید. شما می توانید به راحتی بدون آنکه توت شما سیاه شود یک توت خشک درجه یک در خانه داشته باشید. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید اصلا توت شما سیاه نمی شود. دقت کنید از توت های خیلی شل و رسیده استفاده نکنید توت خشک را می توانید در همه فصل داشته باشید. توت سفید حاوی آنتی اکسیدان هایی همچون آنتوسیانین و رزوراترول است که هر ۲ دارای خواص ضد التهابی، کاهش فشارخون، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، قابلیت بهبود جریان خون و نیز جوان سازی پوست هستند. اگر دچار کم خونی یا کمبود انر‍ژی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود هستید می‌توانید با مصرف منظم این میوه به وی‍ژه نوع خشک مشکل خود را برطرف کنید. توت خشک را می توانید به همراه میوه های خشک دیگر برای مهمانی ها نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه توت خشک سفید را با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه توت خشک سفید

  • توت سفید ۱ کیلوگرم

طرز تهیه توت خشک در منزل با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی توت سفید

روش های مختلفی برای خشک کردن توت سفید می باشد که به این روشی که به شما یاد خواهیم داد اصلا توت ها سیاه نمی شود. اول اینکه اصلا نباید توت ها را بشورید چون زمانی که آب به توت ها بخورد باعث سیاه شدن آن می شود. باید توت ها را خوب تمیز کنید و آشغال آن را بگیرید و دقت کنید اصلا نبابد توت خیلی رسیده و نرم باشند.

مرحله دوم: خشک کردن در آفتاب

در ادامه داخل یک سینی بزرگ پارچه نخی پهن کنید و توت ها را روی آن پخش کنید دقت کنید اصلا نباید توت ها بهم بچسبند. سینی را در جلو آفتاب و سایه قرار دهید به طوری که چند ساعت از روز آفتاب باشد و بعد سیاه شود. برای ۱ الی ۲ روز بگذارید در این حالت بماند و بهتر است یک توری روی آن ها را بکشید تا حشرات داخل آن نشوند. سینی را داخل خانه بیاورید و مقابل باد کولر یا پنکه و یا جایی خنک منزل قرار دهید و بگذارید تا توت ها کاملا خشک شوند.

مرحله سوم: خشک کردن توت سفید در فر

برای خشک کردن توت در فر باید توت ها را داخل سینی فر قرار دهید و برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در کمترین حرارت فر قرار دهید تا توت ها خشک شوند. بهتر است در این زمان توت ها را زیر و رو کنید تا یکدست خشک شوند.

مرحله چهارم: بهترین روش نگهداری توت خشک

در ادامه بعد از خشک شدن از هر دو روش باید توت ها را داخل نایلون بریزید و برای یک نصف روز در محیط آشپزخانه قرار دهید و بعد در یخچال نگهداری کنید به همین سادگی و خوشمزگی یک توت خشک شده بسیار عالی دارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه توت خشک خانگی به روشی آسان

  1. دقت کنید نباید سینی را فقط در سایه بگذارید وگرنه سیاه می شود.
  2. آفتاب نباید خیلی مستقیم باشد وگرنه خاصیت خود را از دست می دهد.
  3. بهتر است شب ها سینی را به خانه بیاورید سپس صبح در تراس یا حیاط قرار دهید.
  4. زمان خشک شدن توت ها متفاوت است و بهتر است از چند روز آن ها را زیر و رو کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه توت خشک سفید خانگی با فر و بدون فر + روش نگهداری
3.3 (66.67%) 3 votes