طرز تهیه شربت جلاب زعفران ساده و فوری با عسل و نبات + ویدیو

دستور تهیه شربت جلاب

طرز تهیه شربت جلاب

 

شربت جلاب یکی از انواع شربت ها می باشد که در طب سنتی به آن اشاره شده است و خیلی راحت و فوری می باشد و می توانید در ایام ماه مبارک رمضان یا در ایام گرم سال آن را تهیه کنید. شربت جلاب بیشتر به صورت زعفرانی تهیه می شود شما می توانید این شربت را با عسل یا نبات تهیه کنید که ما هر دو روش به شما یاد خواهیم داد و همچنین می توانید در انتهای پست ویدیو مربرط به تهیه شربت جلاب را نیز مشاهده کنید. اما اگر فعالبت جسمی و زهنی زیادی دارید حتما در وعده سحری شربت جلاب را مصرف کنید زیرا این شربت پر خاصیت باعث افزایش نیروی جسمی و روحی شما در طول روز می شود. شربت جلاب که همان شربت گلاب و زعفران است را می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این شربت غلیظ است و حتی در زمستان نیز با آب گرم و در تابستان با آب خنک میل کنید. در صورتی که می خواهید این شربت را به صورت درمانی مصرف کنید می توانید از بجای گلاب ا زعرق های مانند بهار نارنج یا عرق سنبل الطیب استفاده کنید و همچنین بجای عسل و نبات می توانید از شیره انگور یا شیره خرما استفاده کنید. افراد دیابتی بهتر است بجای نبات یا شکر از عسل استفاده کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه شربت جلاب زعفران را به همراه ویدیو آموزشی به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت جلاب زعفرانی

  • نبات ۵۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده نیم مثقال
  • گلاب دو آتیشه ۱ شیشه

طرز تهیه شربت جلاب با عسل و نبات

مرحله اول: جوشاندن نبات و گلاب

ابتدا نبات را بدون خرد کردن داخل قابلمه بریزید. شما می توانید از نبات سفید یا زعفرانی به دلخواه استفاده کنید. سپس گلاب را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا نبات داخل گلاب ذوب شود. حرارت حتما باید کم باشد تا شربت غلیظ شود.

مرحله دوم: تهبه شربت جلاب با نبات

در ادامه وقتی شربت به قوام رسید باید زعفران سابیده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و طعم زعفران خارج شود. سپس شربت تهیه شده را داخل شیشه تمیز بریزید و با آب خنک و کمی نعنا رقیق کنید.

مرحله سوم: تهیه شربت جلاب با عسل

برای تهیه شربت با عسل نیز باید به روش فوق عمل کنید و بجای نبات از شکر استفاده کنید و شکر داخل گلاب حل کنید و در انتها زعفران را اضافه کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت جلاب خانگی + ویدیو

  1.  می توانید از عرق هل نیز استفاده کنید.
  2. صبر کنید تا شربت خنک شود و بعد در یخچال نگهداری کنید.
  3. وقتی نبات و گلاب در حال جوش می باشد کف روی شربت را با یکی صافی بگیرد تا در آخر شربت شفاف شود.
  4. اگر نبات شما نخ داشته بعد از حل شدن آن را از شربت جدا کنید.
  5. می توانید از شیره خرما یا شیره انگور نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه