طرز تهیه اردک شکم پر شمالی خوشمزه و رستورانی با فر و بدون فر

دستور پخت اردک شکم پر

طرز تهیه اردک شکم پر

 

اردک شکم پر یکی از غذا های بسیار خوشمزه شمالی می باشد که بیشتر در مازندران تهیه می شود. این اردک شکم پر غذای بسیار ویژه برای مهمانی و مجالس شما می باشد و شما می توانید رسپی آن را به روشی محلی یاد بگیرید و با فر و بدون فر در قابلمه نیز این غذای لذیذ را تهیه کنید. اردک شکم پر را می توانید به وفور در رستوران های شمالی پیدا کنید ولی تهیه آن در خانه کار بسیار راحتی می باشد و شما می توانید با یک رسپی فوق العاده و امتحان شده این اردک شکم پر را تهیه کنید. اردکی شکم پر را هم می توانید به عنوان خوراک با نان تازه و هم با پلو سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اردک شکم پر شمالی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای اردک شکم پر مازندرانی

  • اردک ۱ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • آبلیموترش تازه ۱ عدد
  • پونه خشک ۱/۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۳ عدد
  • گردو ۱۰۰ گرم
  • سبزی شامل: گشنیز، جعفری، چوچاق، پونه حشک ۲ مشت
  • رب انار ۲ ق غذا خوری
  • رب گوجه ۱.۵ ق غذا خوری
  • گشنیز یا پونه خرد شده ۱ ق غذا خوری
  • کره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه اردک شکم پر شمالی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی اردک

ابتدا یک اردک را به صورت درسته پاک کنیدو خوب بشورید و محتویات شکم را خارج کنید. می توانید اردک را به صورت تمیز شده و پاک شده ولی درسته از مغازه ها خریداری کنید. سپس داخل شکم اردک را با دو حبه سیر و فلفل سیاه و آبلیموترش تازه و پونه خشک آغشته کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن

نمک و زردچوبه را باهم داخل یک کاسه بریزید و به تمام قسمت های اردک و شکمش بزنید در انتها فلفل سیاه نیز به تمام قسمت های اردک بزنید و با دست خوب ماساژ دهید تا همه جای اردک با مواد گفته شده آغشته شود. یک پیاز را خلالی درشت خرد کنید و مقداری را داخل شکم اردک بریزید و مقداری را داخل یک دیس ریخته و اردک را داخل آن قرار دهید و برای یک شب تا صبح بگذارید تا استراحت کند و مزه دار شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه یکی از پیازها را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید و بعد سبزی را به همراه گردو و پونه خشک و دو حبه سیر باقی مانده تفت دهید و بعد رب انار و  ۱ ق غذا خوری رب گوجه و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد مسنجم شوند.

مرحله چهارم: سرخ کردن اردک

در ادامه باید مواد گردویی تهیه شده را داخل شکم اردک مزه دار شده بریزید و شکم اردک را با نخ و سوزن یا خلال دندان فیکس کنید. داخل یک قابلمه با گنجایش مناسب کمی روغن و کره ریخته و تمام قسمت های اردک را خوب سرخ کنید تا طلایی شود. سپس از تابه خارح کنید. ۱ پیاز باقی مانده را ریز خرد کنید و کمی تفت دهید تا سرخ شود و بعد ۱ ق رب انار و کمی ادویه و نمک را به همراه رب گوجه و گشنیز اضافه کنید.

مرحله پنجم: پخت اردک شکم پر با فر و بدون فر

در ادامه ۲ تا ۳ لیوان آب روی مواد بریزید و زمانی که به جوش آمد اردک را از قسمت سینه روی این سس قرار دهید و درب تابه را نیمه باز بگذارید و اجازه دهید تا اردک پخته شود، هرچند گاهی آن را تکان دهید تا ته نگیرد. برای پخت بدون فر نیز بعد از تهیه سس باید اردک را داخل یک ظرف مخصوص فر قرار دهید و سس را روی آن بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و بگذارید تا سس غلیظ و اردک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اردک شکم پر محلی به روش رستورانی

  1. میزان رب انار بسته به غلظت و ترش بودن آن دارد و می توانید کم و زیاد کنید.
  2. اگر چوچاق در دسترس نداشتید حذف کنید.
  3. به دلخواه می توانید از آلو نیز برای مواد میانی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه