طرز تهیه بمب شکلاتی داغ خوشمزه و ساده برای ولنتاین به همراه فیلم آموزشی

طرز تهیه بمب شکلاتی

 

یک ایده ناب و بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید. شما می توانید از قالب های کروی و یا قلبی استفاده کنید و برای ولنتاین داخل جعبه قرار دهید و یا برای کادو تولد استفاده کنید. بمب شکلاتی داغ را می توانید با انواع پودر های هات چاکلت و قهوه و نسکافه به همراه مارشمالو سرو کنید. اما برای سرو بمب شکلاتی باید آن را داخل قالب قرار دهید و روی آن شیر داغ ریخته و میل کنید. بمب شکلاتی را می توانید با قالب های سیلیکونی یا حتی پلاسیتکی نیز تهیه کنید و به دلخواه از هر نوع شکلات دلخواه برای تهیه آن استفاده کنید. اما برای تزئین بمب شکلاتی می توانید از انواع ترافل ها و یا شکلات ذوب شده رنگی استفاده کنید و آن ها را داخل کپسول کاغذی قرار دهید و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بمب شکلاتی داغ برای ولنتاین را به همراه فیلم آموزشی به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شکلات تخته ای رنگی۱ بسته
پودر هات چاکلت یا نسکافه فوری۱ بسته
ترافل و مارشمالوبه مقدار لازم
شکلات رنگی برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه بمب شکلاتی داغ برای ولنتاین به همراه فیلم

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

برای تهیه بمب شکلاتی ابتدا باید شکلات رنگی مورد نظر را بن ماری کنید. برای بن ماری کردن شکلات باید روی یک کتری آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس شکلات را خرد کنید و داخل کاسه ریخته و به روی کتری قرار داده و بگذارید تا ذوب شود. می توانید برای بن ماری کردن شکلات آن را به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

مرحله دوم: افزودن به قالب

حالا داخل شکلات را داخل قالب سلیکونی مورد نظر کل کف و دیواره را به شکلات آغشته کنید تا همه جای قالب باید از شکلات کاور شده باشد. می توانید کمی قالب را تکان دهید تا خوب کاور شود. حالا قالب را در یخچال قرار داده تا شکلات خودش را بگیرد. سپس مجدد خارج کنید و با قلمو مجدد شکلات ذوب شده بزنید تا لایه بمب شکلاتی ضخیم شود و در هنگام خارج شدن نشکند.

مرحله سوم: افزودن هات چاکلت

در ادامه قالب را از یخچال خارج کنید و به آرامی از یک طرف شکلات را از قالب خارج کنید. بدین ترتیب همه شکلات را از قالب خارج کنید و حالا داخل یک سمت آن پودر هات چاکلت بریزید و کمی مارشمالو اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه بمب شکلاتی

یک بشقاب یا تابه را روی حرارت قرار دهید تا کیم گرم شود. حالا برای چسباندن قلب و یا گوی ها بهم باید بچسبانید. برای چسباندن کافی است چند ثانیه لبه نیم دایره روی بشقاب یا تابه داغ قرار دهید تا کمی آب شود حالا دو نیمه را بهم بچسبانید و چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس به همراه شیر داغ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه بمب شکلاتی

  1. می توانید از هر قالبی که دوست دارید استفاده کنید.
  2. برای تزئین می توانید کمی شکلات ذوب کنید و روی بمب ها قرار دهید.
  3. می توایند از فوندانت برای تزئین استفاده کنید.
  4. حتما از شیر داغ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه

  • Parsiamolmaa@gmail.com ۲ سال پیش

    مرسی ک فیلم این دستور گذاشتید میخواستم درس کنم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      خواهش میکنم

      پاسخ