طرز تهیه کوکی ردولوت ویژه ولنتاین خوشمزه و ترکدار به روشی ساده

طرز تهیه کوکی ردولوت

 

یکی از کوکی های بسیار جذاب و خوشمزه برای ولنتاین است. شما می توانید این کوکی را به شکل های مختلف تهیه کنید و اگر برای هدیه دادن می خواهید از آن استفاده کنید بهتر است از قالب قلبی برای کاتر زدن استفاده کنید. اگر کاتر خاصی نداشتید می توانید مواد با اسکوپ بستنی از مواد برداشته و به راحتی بدون داشتن قالب آن را طبخ کنید. اما برای ترکدار شدن این کوکی می توانید کمی قبل از پخت روی آن پودر قند بپاشید تا در هنگام پخت به صورت ترکدار شود. این کوکی همانند دیگر کوکی با کره تهیه می شود ولی اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از ماگارین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی ردولوت ویژه ولنتاین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره یا مارگارین۱۱۰ گرم
آرد۱ و ۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۱ ق چای خوری
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
شکر۲/۳ پیمانه
سرکه سفید۱ ق چای خوری
 تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
رنگ ژله ای قرمز ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
شکلات چیپسی نسوز به دلخواه۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کوکی ردولوت ترکدار خوشمزه با چیپس شکلاتی و کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا داخل یک کاسه آرد را به همراه پودر کاکائو و نمک و بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید تا مواد سبک و یکدست شوند. همه مواد به خصوص کره را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. افزودن نمک به مواد شیرینی یا کوکی باعث بالانس شدن مزه ها می باشد.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره یا ماگارین به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و سرکه داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و رنگ قرمز ژله ای اضافه کنید و مواد را برای ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی

در ادامه دور کاسه را دور گیری کنید و مخلوط آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزندی تا خمیری شکل شود. در انتها به دلخواه شکلات چیپسی یا گردو خرد شده اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید. خمیر کوکی به همین راحتی آماده شد.

مرحله چهارم: پخت کوکی ردولوت در فر

کف سینی مورد نظر کاغذ روغنی انداخته و با اسکوپ یا قاشق از مواد برداشته با فاصله از هم داخل سینی قرار دهید و اگر دوست دارید کوکی شما ترکدار باشد کمی پودر قند روی کوکی الک کنید و اگر دوست دارید ساده باشد نیازی به پودر قند نیست. سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۲ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی ردولوت خوشمزه و نرم

  1. می توانید این کوکی را داخل تابه دو طرفه تهیه کنید.
  2. کوکی بعد از پخت کمی پهن می شود، پس فاصله را رعایت کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه

  • مهرنوش ۱ سال پیش

    سلام وقت بخیر
    آیا میشه از پودر لبو به جای رنگ قرمز استفاده کرد؟ طوری که بافت و قوام خمیر کوکی تغییر نکنه؟
    اگه میشه لطفا میزان و روش استفاده رو بفرمایید.
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام بله می شود چون رنگ زیادی به غذا یا شیرینی مقدار کمی استفاده کنید تا رنگ کوکی تغییر کند همین روش را تهیه کنید کمی بجای رنگ قرمز از پورد لبو استفاده کنید

      پاسخ