طرز تهیه نبات زعفرانی خانگی با شکر مرحله به مرحله

طرز تهیه نبات

 

نوعی قند است که از نیشکر تهیه می شود در واقعه از اشباع شکر به وجود می آید. نبات ها امروزه در طعم و مزه های مختلف به صورت شاخه و چوبی تهیه می شود و برای شیرین کردن انواع چای و دمنوش های گیاهی کاربرد دارد. حتما همه شما دچار دل درد شدید و زمانی که یک چای را به همراه نبات خوردید بسیار آرام شدید و دل درد شما رفع شده است مانند قدیم که مادربزرگ ها برای هر دردی نسخه نبات و چای را می دادند اما چرا نبات اثر سریع درمانی دارد و در ضمن ملین است و در بیماری ریه و کاهش نفخ بسیار موثر است اگر شما به دیابت مبتلا نیستید حتما نبات را همراه دمنوش های خود میل کنید اگر در هنگام رانندگی به خصوص شب دچار خواب آلودگی شدید کافی است نبات و چای را در دستور کار خود قرار دهید یا اگر از دیر هضم شدن غذای خود گلایه دارید نبات بخورید در واقع نبات از نظر طب سنتی ایرانی یک معجزه گر می باشد ولی امروز که انواع نبات ها در بازار وجود دارد و شما از نحوه تهیه آنها آشنا نیستید بهتر است خود در خانه تهیه کنید زیرا نبات های زعفرانی و رنگی ممکن است از رنگ های غیر مجاز استفاده شده باشد و برای سلامتی مضر باشد. امروز در پارسی دی نبات زعفرانی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آب۱ پیمانه
شکر۲ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه نبات

مرحله اول : ذوب کردن شکر

ابتدا آب و شکر را با هم مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود و در این حین خوب هم بزنید وقتی شکر ذوب شد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه خنک شود.

مرحله دوم : طعم دار کردن نبات

چند شیشه را با عمق مناسب انتخاب کنید مواد آب و شکر را داخل شیشه ها ریخته و به دلخواه به یکی زعفران و یکی ساده و دیگر را می توانید با رنگ خورکی مجاز و یا پودر هل و زنجبیل مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم : تهیه نبات

چند عدد سیخ چوبی را ابتدا داخل آب بگذارید سپس داخل شکر بغلطانید و سپس با کمک یک گیره آن را داخل شیشه قرار می دهیم تا فیکس باقی بماند. نبات بعد از ۵ روز تشکیل می شود و اصلا نباید در این مدت ظرف و شیشه نبات را تکان دهید و اجازه دهید بلور های نبات شکل بگیرد.

مرحله آخر

بعد از گذشت ۵ روز نبات خیس را از داخل شیشه بیرون بیاورید و از یک بند با کمک گیره آویزان کنید تا نبات خشک شود به همین سادگی نبات سالم و مقوی ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تهیه نبات

  1. بهتر است از آب تصفیه شده برای تهیه نبات استفاده کنید و یا از آب جوشیده تهیه کنید.
  2. می توانید از هر اسانسی که دوست دارید نبات را تهیه کنید از گل محمدی یا گلاب استفاده کنید.
  3. گیره باید از دهانه شیشه بزرگتر باشد تا سیخ چوبی با ته شیشه برخورد نداشته باشد.
  4. اگر لازم بود از دو گیره استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نبات زعفرانی خانگی با شکر مرحله به مرحله
3.7 (73.33%) 3 votes