طرز تهیه لیموناد هلو ساده و خوشمزه با لیموترش و آب گازدار

طرز تهیه لیموناد هلو

 

یکی از نوشیدنی های سرد تابستانی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و با هلو تهیه می شود البته می توانید برای خوش رنگ شدن آن از کمی توت فرنگی استفاده کنید و بنا به ذائقه خود میزان شکر را کم و زیاد کنید. شما در تهیه این می توانید هلو را با با پوست میکس کنید ولی اگر با پوست میوه ها مشکل دارید ابتدا آن را نازک پوست بکنید. ترکیب لیموترش یا انواع میوه ها را لیموناد می گویند و به دو دسته گازدار و بدون گاز تقسیم می شوند. لیموناد گازدار ترکیبی تهیه می شود ولی لیموناد بدون گاز بیشتر با عسل و شکر تهیه می شود و می توانید از آب های گازدار موجود در فروشگاه استفاده کنید و از خواص خوب هلو نیز بهرمند شوید. هلو یکی از میوه های بومی چین و جنوب آسیا می باشد و در مناطق معتدل می روید، هلو دارای پوست مخملی و کرک دار است و از نوع میوه های هسته دار حساب می شود اما هلو برای سلامتی بدن و درمان دیابت و کمک به بهبود عملکرد چشم و کمک به هضم غذا مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه لیموناد هلو با لیموترش و آب گازدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

هلو۴ عدد
لیموترش۳ عدد
آب گازدار۱ قوطی
یخ و آببه مقدار لازم
استویا یا عسلبه مقدار لازم
برگ ریحان و نعنابه مقدار لازم

طرز تهیه لیموناد هلو با لیموترش و آب گازدار

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا هلو ها را خوب بشورید و پوست آن را با برش آشپزخانه خوب بکشید تا تمیز شود و بعد به دلخواه پوستش را بکنید سپس از وسط به دو نیم کنید و هسته هلو را جدا کنید و کمی خرد کنید تا راحتر پوره شود.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه هلو ها را داخل مخلوط کن بریزید و بهش کمی آب اضافه کنید تا دستگاه هرز نچرخد و هلوها خوب پوره شود بعد از پوره شدن آن را داخل یک صافی ریخته و صافی را روی یک لگن قرار دهید.

مرحله سوم: صاف کردن پوره هلو

حالا با قاشق روی پوره بکشیده تا عصاره آن خوب خارج و اگر تکه درشت داخل آن است گرفته شود در ادامه لیموترش ها را از وسط به دو نیم کنید و با کمک آب مرکبات گیر آب لیموها را بگیرید.

مرحله چهارم: تهیه لیموناد هلو

حالا پوره صاف شده را به همراه آب لیموترش داخل یک پارچ ریخته و آب گازدار اضافه کنید و به دلخواه ۱ لیوان آب سرد را به همراه شیرین کننده دلخواه و یخ بریزید و بعد از خنک شدن داخل لیوان های سرو ریخته و با برگ نعنا و ریحان تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لیموناد هلو

  1. دقت کنید لیموناد هلو را بلافاصله سرو کنید و نگذارید تا بماند وگرنه خراب می شود.
  2. می توانید از ساشه های استویا برای شیرین کردن استفاده کنید یا عسل.
  3. به دلخواه برای خوش رنگ شدن آن از چند عدد توت فرنگی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه