طرز تهیه لیموناد عسل و رزماری خانگی خوشمزه حرفه ای و رستورانی

طرز تهیه لیموناد عسل و رزماری

 

یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین لیمونادها می باشد که از لیمو و رزماری تهیه می شود و برای روزهای گرم تابستان  مناسب است اما تمام نوشیدنی های که از لیمو تهیه می شود لیموناد گفته می شود و به دو دسته گاز دار و بدون گاز تقسیم می شود و از قدمت این نوشیدنی می توان گفت بیش از ۲۰۰۰ سال می گذرد و در فرانسه این نوشیدنی بسیار محبوب است و در ۲۰ اوت ۱۶۳۰ اولین به مردم پاریس معرفی شد و امروزه به یکی از نوشیدنی های پایه ثابت آنها تبدیل شده اما ترکیب لیمو با رزماری می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد زیرا رزماری این گیاه بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد و بهترین گیاه برای مبارزه برای عغونت ها و باکتری و سرطان می باشد و شما می توانید از این گیاه پر فایده در نوشیدنی و انواع مرینت کردن ها استفاده کنید و از خواص خوب آن بهرمند شوید این نوشیدنی را مانند دیگر نوشیدنی خنک بنوشید. امروز در پارسی دی لیموناد عسل و رزماری خانگی حرفه ای و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شاخه رزماری۲ عدد
آب جوش۱ پیمانه
لیموی درشت۴ عدد
عسل۱/۲ پیمانه
آب سرد۱ پیمانه
برش لیمو و رزماری و یخبه مقدار لازم برای تزئین

طرز تهیه لیموناد عسل و رزماری حرفه ای و رستورانی

مرحله اول: خسیاندن رزماری

ابتدا شاخه های رزماری خشک را داخل یک کاسه ریخته و روی آن آب جوش را بریزید تا به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد و عصاره رزماری خارج شود حالا رزماری ها را از آب جوش جدا کنید و کمی با دست فشار دهید تا کامل عصاره آن خارج شود.

مرحله دوم: گرفتن آب لیموترش

در ادامه آب لیموترش ها را از وسط به دو نیم کنید و با دستگاه خانگی آب لیموترش ها را بگیرید بهتر است از دستگاه دستی استفاده کنید تا لیمو ها تلخ نشود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا عسل و آب لیموترش را به عصاره رزماری اضافه کنید و هم بزنید تا عسل باز شود و بعد آب سرد را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه لیموناد عسل و رزماری

مخلوط تهیه شده را داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود سپس برای سرو داخل لیوان ها ریخته و با برش لیموترش و رزماری و کمی یخ تزئین کنید و خنک بنوشید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه لیموناد عسل و رزماری خانگی

  1. اگر دوست دارید این لیموناد را گازدار میل کنید بجای آب سرد از آب گازدار استفاده کنید.
  2. آبلیمو صنعتی اصلا مناسب تهیه لیموناد نیست.
  3. مقدار عسل را می توانید مطابق ذائقه خود تنظیم کنید و مقداری آن را کم و زیاد کنید.
  4. استفاده از یخ این نوشیدنی را گوارا و خنک می کند ولی اگر دوست ندارید حذف کنید ولی بگذارید تا لیموناد از قبل داخل یخچال خنک باشد.
  5. به دلخواه می توانید کمی تخم شربتی نیز به این نوشیدنی اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه