طرز تهیه کوفته ماهی تابه ای سوخاری خوشمزه با تن ماهی

طرز تهیه کوفته ماهی

 

یکی از متفاوت ترین کوفته ها می باشد که در سراسر دنیا نیز تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مقوی است شما با تهیه انواع ماهی می توانید خوردن آن را برای خانواده بخصوص کودکان لذت بخش کنید. فرقی ندارد شما از ماهی سالمون یا ماهی سفید استفاده کنید ولی باید در نظر داشته باشید هر چقدر استخوان ماهی کمتر باشد پاک کردن آن راحتر می  باشد ولی بهترین گزینه برای دسترس بودن و قیمت مناسب استفاده از تن ماهی می باشد. شما می توانید این کوفته های خوشمزه را برای کنار غذاهای خود و یا یک وعده اصلی غذا تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته ماهی تابه ای سوخاری خوشمزه با تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تن ماهی۱ عدد
سیر۳ حبه
سیب زمینی۲ عدد
نان تست۴ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پینز پیتزا۱۰۰ گرم
کنجد۲ ق غذا خوری
آرد سفید۱/۲ پیمانه
پودر سوخاری۱/۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته تن ماهی سوخاری تابه ای

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

ابتدا تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری ها آن از بین برود و باعث بیماری نشود البته شما می توانید ماهی مورد علاقه خود را پاک کنید و داخل غذاساز ریخته و پوره کنید ولی اگر از تن ماهی استفاده می کنید بعد از جوشاندن روغن اضافی آن را بگیرید.

مرحله دوم:مخلوط کردن مواد

دور قهوه ای نان تست را بگیرید و برش بزنید و بعد سیب زمینی را پوست گرفته و خرد کنید و به همراه تن ماهی یکی از تخم مرغ ها و بقیه مواد داخل غذاساز ریخته و بگذارید همه مواد با هم یکدست خرد و له شوند سپس داخل کاسه ریخته و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شود.

مرحله سوم: سوخاری کردن کوفته ماهی

در ادامه تخم مرغ دیگر را داخل کاسه بزنید تا از لختگی خارج شود سپس آرد را داخل یک کاسه و پودر سوخاری را داخل یک بریزید حالا مواد کوفته را از یخچال خارج کنید و به اندازه گلوله های کوچکی بردارید و ابتدا داخل آرد سپس در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بغلطانید و به این ترتیب همه مواد را درست کنید و کوفته های ماهی را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مسنجم شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوفته ماهی

داخل یک شیرجوش مقدار روغن ریخته تا داغ شود سپس کوفته های ماهی را دانه دانه داخل روغن داغ با حرارت ملایم سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه کوفته ماهی سوخاری با تن ماهی

  1. بدلیل اینکه آرد سوخاری داخل روغن پخش نشود حتما در یخچال استراحت دهید.
  2. می توانید انواع ماهی برای تهیه کوفته ماهی استفاده کنید.
  3. می توانید به جای نان تست از کمی آرد سوخاری داخل کوفته استفاده کنید تا به آن انسجام دهد.
  4. سیب زمینی را می توانید آبپز کنید و بعد استفاده دقت کنید بعد از سرد شدن بکوبید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوفته ماهی تابه ای سوخاری خوشمزه با تن ماهی
4 (80%) 2 votes