طرز تهیه مافین گلابی ساده و خوشمزه و عالی در فر و سولاردم

دستور پخت مافین گلابی

طرز تهیه مافین گلابی

 

مافین گلابی یکی از انواع مافین ها می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و شما می توانید به راحتی با میوه گلابی آن را تهیه کنید. مافین ها از جمله شیرینی ها بسیار خوشمزه هستند که در قالب های مخصوص مافین تهیه می شود ولی اگر شما قالب مافین ندارید می توانید از کپسول های مخصوص مقوایی آن استفاده کنید تا بتوانید به راحتی بدون قالب این شیرینی را تهیه کنید. اگر میوه گلابی را دوست دارید و می خواهید با آن یک شیرینی درجه یک تهیه کنید مافین گلابی را حتما در نظر داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مافین گلابی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مافین گلابی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • ماست ۱ پیمانه
  • گلابی ۳ عدد
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • پرگ بادام برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه مافین گلابی خوشمزه و عالی در فر و سولاردم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس گلابی را پوست بگیرید خرد کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، برای پخت درسولاردم نیز با پیش گرمایش روی ۱۶۰ بگذارید برای ۱۰ دقیقه گرم شود. همه مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بزنید تا کشدار و کرم رنگ و سفید شود. سپس در ادامه ماست و روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله سوم: افزودن گلابی

آرد را به مواد فوق اضافه کنید و با همزن خاموش در حد مخلوط شدن هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. سپس گلابی خرد شده را به مواد مافین اضافه کند و با لیسک خیلی آرام هم بزنید. کپسول ها را داخل قالب مافین قرار دهید و یا از قالب های مقوایی استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت مافین گلابی

حالا باید حدود ۲/۳ کپسول ها را از مواد مافین پر کنید و روی آن ها کمی پرک بادام و گلابی خرد شده قرار دهید و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود، برای پخت در سولاردم نیز باید برای ۲۵ دقیقه در دمای ۱۶۰ قرار دهید تا مافین پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مافین گلابی راحت و خوشمزه با بافت عالی

  1. حتما همه مواد هم دمای محیط باشند.
  2. برای بیرون آوردن مافین ها صبر کنید تا کمی از داغی بیفتد و بعد از قالب خارج کنید.
  3. می توانید در فر برقی و توستر نیز این مافین را تهیه کنید ولی باید دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  4. از آرد سفید مخصوص قنادی استفاده کنید.
  5. پرک بادام دلخواه و قابل حذف است.
  6. بعد از ۲۵ دقیقه با کمک سیخ چوبی مواد را تست کنید تا اگر نیاز بود زمان کمتر یا بیشتری دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه