طرز تهیه حلوا موکا خوشمزه و ساده با طعم قهوه و پودر کاکائو

طرز تهیه حلوا موکا

 

یکی از انواع حلواها می باشد که با طعم قهوه و پودر کاکائو یکی از خوشمزه ترین ها در نوع خودش می باشد. حلوا یکی از سنتی ترین دسرهای ایرانی می باشد که در مراسمات مذهبی بیشتر تهیه می شود و به دلیل استفاده از مواد مقوی یک میان وعده بسیار جذاب و خوشمزه می باشد اگر شما هم طعم و مزه قهوه را دوست دارید می توانید این حلوا را در منزل به سادگی تهیه کنید و به دلخواه تزئین کنید. می توانید به صورت قالبی یا با ماسوره های مختلف این حلوا را تهیه کنید. در تهیه این حلوا از شیر خشک قنادی استفاده شده است که می توانید از لوازم قنادی یا عطاری تهیه کنید. امروز در پارسی دی حلوا موکا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر خشک قنادی۱ پیمانه
نشاسته ذرت۱ پیمانه
آرد گندم۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
روغن جامد۱/۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
پودر کاکائو۱ ق چای خوری
قهوه فوری۱ ق چای خوری
هل پودری۱ ق چای خوری
عرق بهار نارنج۱ ق سوپ خوری

طرز تهیه حلوا موکا با طعم قهوه و پودر کاکائو 

مرحله اول: سرخ کردن آرد

برای تهیه این حلوا نیازی نیست آرد را جداگانه تفت دهید بلکه باید سرخ کنید بدین صورت که آرد گندم و شیر خشک و نشاسته ذرت را داخل تابه ریخته و روغن جامد و مایع را اضافه کنید و صبر کنید تا روغن ها داغ شود سپس داخل روغن خوب تفت دهید و سرخ کنید.

مرحله دوم: حوشاندن شکر و آب

در همین حین که آرد در حال سرخ شدن است آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید سپس روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد فقط کافیه ذرات شکر حل شود و نیازی نیست شربت غلیظ شود همین که شکر حل شد کافی می باشد.

مرحله سوم: افزودن قهوه و کاکائو

در ادامه قهوه و پودر کاکائو داخل کاسه ریخته و کمی از شربت بالا داخل آن بریزید و هم بزنید تا حل شود سپس به مخلوط شربت اضافه کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا حل شود سپس در انتها هل و عرق بهار نارنج را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا موکا

در حین تهیه شربت حتما حلوا را مدام هم بزنید تا یکدست سرخ شود این هم زدن و سرخ کردن رابطه مستقیمی با رنگ حلوا شما دارد حالا به تدریج شربت به مواد آردی اضافه کنید و سریع و تند هم بزنید تا آب اضافی تبخیر و حلوا کم کم شکل بگیرید و به اصطلاح داخل تابه گهواره شود به همین راحتی حلوا موکا شما حاضر است آن را داخل دیس کشیده و با بادام و گل محمدی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا موکا

  1. این حلوا نسبت به حلوا های دیگر بافت شل تر و نرم تری دارد.
  2. طعم و مزه این حلوا بسیار خوشمزه می باشد و مشابه طعم تافی دارد.
  3. اگر موقع تفت دادن آردها با روغن گوله شد اصلا نگران نباشید در انتها حلوا یکدستی خواهید داشت.
  4. شیر خشک قنادی جایگزین ندارد.
  5. حتما از نشاسته ذرت استفاده کنید نشاسته گل مناسب نیست.
  6. می توانید به جای پودر هل از چند عدد هل خیس خورده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه حلوا موکا خوشمزه و ساده با طعم قهوه و پودر کاکائو
2.9 (57.5%) 8 votes