طرز تهیه کنسرو برگ مو در خانه (بهترین روش نگه داری تا یکسال) + فیلم

دستور تهیه کنسرو برگ مو

طرز تهیه کنسرو برگ مو

 

کنسرو برگ مو یکی از روش های بسیار خوب برای نگهداری از برگ مو در بهار و تابستان می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید. برگ مو یا همان برگ درخت انگور را می توانید با چند قلم مواد در خانه کنسرو کنید و در طول سال با آن دلمه خوشمزه تهیه کنید. روش های مختلفی برای نگهداری برگ مو وجود دارد که این روش یکی از بی نقص ترین روش های تهیه برگ مو می باشد و شما می توانید با خیال راحت آن را در خانه به روشی بسیار آسان تهیه کنید و همچنین می توانید ویدیو آموزشی آن را در انتهای پست مشاهده کنید. برگ مو علاوه بر اینکه برای تهیه دلمه استفاده می شود از خواص خوبی نیز برخودار است که شاید برای شما جالب باشد. برگ مو برای کاهش التهاب و برای ورم لوزه گزینه بسیار خوبی می باشد و همچنین برای کنترل قند و خون و افراد دیابتی مناسب می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کنسرو برگ مو با ماندگاری بالا را به همراه فیلم آموزشی به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو برگ مو خانگی با سرکه

  • برگ مو ۲۰۰ گرم یا ۵۰ عدد
  • سرکه ۱/۳ پیمانه
  • نمک ۳ ق غذا خوری
  • آب جوش یک قابلمه
  • شیشه تمیز ۱ عدد

طرز تهیه کنسرو برگ مو با ماندگاری بالا

مرحله اول: آماده سازی برگ مو

ابتدا برگ دلمه را خوب بشورید و داخل یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. سپس نیاز به شیشه تمیز و عاری از هرگونه چربی داریم که می توانید شیشه های را خوب شسته و استریل کنید. درب شیشه ها باید کاملا سالم و بدون زنگ زدگی باشد.

مرحله دوم: جوشاندن سرکه و آبجوش و نمک

داخل یک قابلمه نمک و سرکه و ۲.۵ لیوان آبجوش ریخته و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: جوشاندن برگ مو

مقداری آب را جوش بیاورید. برگ مو را داخل یک قابلمه بریزید و برگ های شسته شده را داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آبجوش بریزید و درب قابلمه را برای ۱۰ دقیقه قرار دهید تا رنگ برگ ها تغییر کند. برگ ها را از داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم: تهیه کنسرو برگ مو در خانه

حالا باید برگ های را به صورت ۵ تایی یا ۱۰ تایی روی هم قرار دهید و به آرامی رول کنید و از یک طرف همانند فیلم داخل شیشه قرار دهید. وقتی شیشه ها پر شدند روی برگ مو باید مخلوط آب و سرکه مرحله دوم را بریزید و تا روی برگ ها پر کنید زیرا به مرور زمان برگ ها کمی از آب را جذب خود می کنند. داخل یک قابلمه آب سرد ریخته و شیشه ها را داخل آب قرار دهید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه بجوشد. کنسرو برگ مو حاضر شده است.

نکات کلیدی در تهیه کنسرو برگ مو خانگی در سرکه

  1. می توانید کنسرو برگ مو را داخل هر دمای نگهداری کنید.
  2. با این روش شما می توانید تا یک سال برگ مو کنسروی داشته باشید.
  3. می توانید مقدار ها را دو برابر کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه