طرز تهیه کیک گردو و بادام ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک گردو و بادام

 

یکی از کیک های خوشمزه و مقوی می باشد که همراه با چای و قهوه بسیار دلچسب است شما می توانید این کیک خوشمزه را تهیه کنید. برای کیک گردو و بادام همان طور که از نامش پیداست به گردو و بادام نیاز دارید می توانید به دلخواه آنها را خیلی آسیاب کنید و یا اگر دوست دارید زیر دندان احساس شود کمتر خرد کنید میزان گردو و بادام در این رسپی یک اندازه است و به دلخواه می توانید کم و زیاد کنید برای اینکه بافت و مزه خوبی داشته باشد بهتر از کره استفاده کنید و تمام مواد کیک را اندازه کنید. امروز در پارسی دی کیک گردو و بادام را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
کره۲۰۰ گرم
پودر بادام۱/۲ پیمانه
پودر گردو۱/۲ پیمانه
آرد۱ پیمانه
شکر۱ و ۱/۲ پیمانه
شیر۱ و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک گردو و بادام

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره نرم شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را روشن کنید تا گرم شود. پودر بادام و گردو اگر نیاز به خرد شدن و آسیاب دارد انجام دهد.

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده

سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی بزنید تا کف کند سپس نصف شکر دستور را اضافه کنید و با همزن بزنید تا سفید رنگ شود و زمانی که ظرف را برعکس می کنید از ظرف بیرون نریزد.

مرحله سوم: هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را به همراه مابقی شکر و وانیل و کره داخل کاسه ریخته و خوب مواد را هم بزنید تا کره کاملا هم بخورد و کمی حجیم شود سپس شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر به همزدن ادامه دهید.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک گردو و بادام

در ادامه سفیده را به زرده اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و در انتها مخلوط گردو و بادام را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

مرحله پنجم: پخت کیک گردو و بادام

یک قالب به قطر ۱۸ سانت را انتخاب کنید مایه کیک را داخل قالب ریخته و داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و بمدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ اجازه دهید تا کیک پخته و پف کند سپس از قالب جدا کنید و به دلخواه با گردو و بادام تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک گردو و بادام

  1. اگر احساس کردید مواد کیک خیلی شل و آبکی می باشد چند قاشق آرد اضافه کنید.
  2. بجای کره از روغن می توانید استفاده کنید.
  3. به دلخواه کمی پودر هل نیز می توانید اضافه کنید.
  4. بافت این کیک نرم زیرا وجود گردو در این کیک بافت آن را نرم می کند پس احساس نکنید کیک خمیر شده است.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه