طرز تهیه سوسیس مرغ خانگی ساده و خوشمزه به شکل کارخانه ای

طرز تهیه سوسیس مرغ

 

یکی از فست فودهای خوشمزه و با پیشینه قدیمی که از زمان یونان و شهر سالامی برمی گردد در ایران نیز تهیه سوسیس و کالباس از حالت دستی به کارخانه در سال ۱۳۰۷ توسط فردی به نام افوناسو در انزلی بر می گردد. سوسیس و کالباس ها با انواع گوشت ها تهیه می شوند ولی سوسیس مرغ یکی از سالم ترین در نوع خودش می باشد. بچه ها همیشه عاشق سوسیس و کالباس هستند و خانواده برای خریدن آن تردید دارند زیرا از نحوه پخت و مواد آن بی اطلاع می باشند و خوردن آنها را برای سلامتی مضر می دانند حالا چه خوب است ما این سوسیس خانگی را در منزل به راحتی تهیه کنیم و بدون استرس لذت خوردن یک غذای سالم را به همراه خانواده داشته باشیم یک سوسیس مرغ خوشمزه تمام طعم و مزه آن به ادویه های ان است پس سعی کنید هیچکدام را حذف نکنید. امروز در پارسی دی سوسیس مرغ خوشمزه به شکل کارخانه ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ران مرغ۶۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۴۸ گرم
سیر رنده شده۴ حبه
شیر خشک۲۵ گرم
نشاسته ذرت۵۰ گرم
مخلوط یخ و آب سرد۳/۴ پیمانه
نمک دریایی۱ و نیم ق غذا خوری
پاپریکا۱ ق غذا خوری
پودر گوجه خشک۱ ق غذا خوری
تخم گشنیز۱/۲ ق چای خوری
پودر پیاز۱ ق مربا خوری
فلفل سیاه۱ ق مربا خوری
پودر سیر۱ ق مربا خوری
پودر فلفل قرمز۱ ق مربا خوری
پودر جوز هندی۱/۲ ق چای خوری
پودر هل۱/۳ ق چای خوری
وکیوم سوسیس و نخبه مقدار لازم

طرز تهیه سوسیس مرغ خانگی

مرحله اول : چرخ کردن ران مرغ

برای تهیه سوسیس مرغ باید از ران استفاده کنید زیرا سینه باعث خشک شدن سوسیس می شود ران مرغ را خوب تمیز کنید و گوشت آن را از استخوان جدا کنید سپس خوب چرخ کنید یا با کمک غذاساز میکس کنید تا له شود سپس در ظرف دربسته بمدت ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.سرد بودن مواد یکی از مهم ترین نکات تهیه سوسیس است.

مرحله دوم : افزودن تخم مرغ

بعد از گذشت این زمان مرغ چرخ کرده را از یخچال بیرون بیاورید و داخل غذاساز ریخته و تخم مرغ و سیر و روغن مایع ریخته و دستگاه روشن کنید و بگذارید تا کاملا میکس شود و نصف مخلوط یخ و آب را به مخلوط اضافه کنید تا مواد سرد بماند و به دستگاه آسیب نرسد.

مرحله سوم : تهیه مایه سوسیس مرغ

نشاسته و شیرخشک قنادی را به همراه تمام ادویه ها و مابقی یخ و آب را اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید به قدری باید میکس شوند تا کاملا چسبنده و کشدار و نرم شود برای آسیب نرسیدن به دستگاه یکی دوبار استراحت بدهید دوباره شروع کنید.

مرحله چهارم : ریختن مایه سوسیس مرغ در وکیوم

برای تهیه سوسیس باید از وکیوم های مخصوص سوسیس استفاده کنید که می توانید به همراه نخ آن از لوازم قنادی ها تهیه کنید. مایه بدست آمده سوسیس مرغ را داخل قیف با ماسوره ساده ریخته و یا اگر چرخ گوشت شما سوسیس ساز داشت می توانید از قالب آن استفاده کنید. مایه را داخل وکیوم پمپاژ کنید و بهتر است برای راحتی کار وکیوم را در اندازه ۱۰ الی ۲۰ سانتی برش بزنید و اصلا ته وکیوم را گره نزنید و بگذارید باز بماند وقتی مایه تمام شد یک طرف آن را با نخ محکم ببندید و با دست شروع کن به صاف کرده چروک و هوای آن سپس با توان زیاد طرف دیگر را نخ گره کنید سپس به اندازه دلخواه مابین کاور را نخ بسته تا مانند سوسیس شود.

مرحله پنجم : بخار پز کردن سوسیس مرغ

سوسیس مرغ آماده شده را داخل یک سبد فلزی قرار دهید و داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاد سبد سوسیس ها را دخل قابلمه در حال جوش بگذارید و در قابلمه را بگذارید اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه خوب بخارپز شود سپس بعد از پخت بلافاصله آب سرد بگیرید سپس ۱ ساعت در دمای محیط بگذارید تا خنک شود و بعد از گذشت ۲۴ ساعت سوسیس مرغ قابل استفاده می باشد.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سوسیس مرغ

  1. مهم ترین نکته خوب له کردن مواد باید کشدار و نرم و چسبناک و مانند خمیر باشد.
  2. وقتی مواد را داخل وکیوم می ریزید خیلی خوب ماساژ دهید تا هوای اضافی داخل آن نماند وگرنه آب انداخته و سوسیس مرغ خراب می شود.
  3. می توانید از انواع اسانس دودی برای تهیه این سوسیس استفاده کنید.
  4. علت چروک شدن وکیوم محکم نبستن و فشرده نکردن کاور سوسیس مرغ است.
  5. می توانید با گوشت بوقلمون نیز این سوسیس را تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه