طرز تهیه سیرابی خانگی و خوشمزه به روش بازاری

روش پخت و تهیه سیرابی

از آن دسته غذاهایی است که یا عاشق آن هستید و یا از آن بیزارید. بد نیست بدانید که بر خلاف تصور عموم مردم که خوردن غذاهایی مثل سیرابی یا کله پاچه را مختص ایرانی ها می دانند، روز ۲۴ اکتبر را روز جهانی سیرابی می دانند. سیرابی فواید بسیاری برای بدن دارد، اما برای اینکه سیرابی را دوست داشته باشید، باید به خوبی طبخ شود. در این آموزش آشپزی قصد داریم تا طرز تهیه سیرابی خوشمزه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۲ عدد
سیرابی و شیردان گوسفندیک دست
سیردو حبه
قلم گوسفندی یا گوشت آب گوشتیکمی
نمک و فلفل و دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه سیرابی 

مرحله ۱

قبل از تهیه سیرابی باید آن را با دقت و کامل تمیز کنید. سیرابی پس از تمیز شدن رنگ صورتی و سفید پیدا می کند. به خاطر داشته باشید که حتما باید آن را به خوبی تمیز کنید، در غیر این صورت خطر ابتلا به انواع بیماری ها را در پی دارد. اگر تمیز کردن سیرابی برای شما دشوار است، می توانید آن را به شکل تمیز و پاک کرده از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید.

مرحله ۲

توصیه می شود جهت تهیه سیرابی از زودپز استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن طبخ شود.

مرحله ۳

ابتدا پیاز را به شکل خلالی خرد کرده و همراه با سیرابی، آب، فلفل، پیاز و سیر و گوشت آبگوشتی یا قلم در داخل زودپز بریزید. به مدت دو ساعت صبر کنید تا سیرابی به طور کامل بپزد. اضافه کردن گوشت آبگوشتی یا قلم باعث قوام سیرابی خواهد شد.

مرحله ۴

پس از اینکه سیرابی به خوبی پخته شد، نمک و دارچین را به آن اضافه کنید. اضافه کردن نمک از ابتدای پخت باعث سفت شدگی سیرابی می شود. اکنون سیرابی آماده شده است. آن را سرو کرده و نوش جان کنید.

سیرابی غذای کاملا خوشمزه و مقوی است. در این مطلب دستور پخت سیرابی را برای شما آموزش دادیم. امیدوارم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما این غذا را برای خود و اعضاء خانواده تان درست کنید.
همچنین ببینید

از
90
دیدگاه

  • متین ۳ روز پیش

    سیرابی برای کسی که ابله داره خوبه؟

    پاسخ
  • متین ۳ روز پیش

    سیرابی برای کسی که ابله داره مفید هست؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ روز پیش

      بله مفید

      پاسخ