طرز تهیه کمپوت گوجه سبز خانگی فوری و عالی در شیشه با ماندگاری بالا

طرز تهیه کمپوت گوجه سبز

 

کمپوت ها یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه و نگه داری میوه های مورد علاقه می باشد که خیلی راحت تهیه می شود، کمپوت گوجه سبز یکی از خوشمزه ترین کمپوت ها می باشد که خیلی راحت و سریع تهیه می شود و مزه ی ترش و شیرین دارد و برای افرادی که معده حساس به میوه های خام یا ترش دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید این کمپوت را به عنوان یک دسر و یا میان وعده ساده و سبک نیز میل کنید. گوجه سبز یکی از میوه های بهاری می باشد که خواص بسیار زیادی دارد و اگر شما به صورت ترش نمی تواند این میوه را میل کنید می توانید به صورت کمپوت میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کمپوت گوجه سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوجه سبز۵۰۰ گرم یا نیم کیلو
آب۱.۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه

طرز تهیه کمپوت گوجه سبز

مرحله اول: آماده سازی گوجه سبز

ابتدا باید گوجه سبز ها را بشورید و دم آن ها را بگیرید و روی دستمال نخی یا آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود، آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و بدون هم زدن زمان دهید تا شکر داخل آب حل شود و بعد از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم: افزودن گوجه سبز

نکته مهم در تهیه کمپوت گوجه سبز رعایت کردن همین نکته می باشد که شربت یا همان آب و شکر باید از حرارت بیفتد و بعد گوجه سبز را اضافه کنید زیرا اگر مایع داغ باشد وسط گوجه سبز خام باقی می ماند و روی آن له می شود و بعد گوجه سبز را اضافه کنید و برای ۷ دقیقه زمان دهید تا گوجه سبز ها پخته شوند و کف روی کمپوت را حتما بگیرد.

مرحله سوم: تهیه کمپوت گوجه سبز

در ادامه از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل یک شیشه تمیز بریزید و از شربت روی آن بریزید و درب روی آن را ببند، زمان ماندگاری این کمپوت ۳ الی ۴ ماه می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کمپوت گوجه سبز

  1. می توانید در انتها و زمانی که از روی حرارت می خواهید بردارید ۱/۴ ق چای خوری وانیل اضافه کنید.
  2. نباید گوجه ها را داخل شربت زیاد بمانند وگرنه پوست روی آن کنده می شود و برای همین باید به زمان پخت حواستان باشد.
  3. اگر کم شیرین دوست دارید می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید ولی این نکته بستگی به شیرینی یا ترشی گوجه سبز ها دارد.
  4. حتما از ظرف درب دار استفاده کنید تا هوا وارد کمپوت نشود.
  5. برای این که طعم کمپوت گوجه سبز عالی شود برای این مقدار ۱/۸ ق چای خوری نمک اضافه کنید شاید عجیب باشد ولی طعم آن را عالی می کند و باعث می شود طعم بهتر ها حس شوند.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کمپوت گوجه سبز خانگی فوری و عالی در شیشه با ماندگاری بالا
3.3 (65%) 4 votes